Kjellerøkta

Det er så utrolig deilig å ha treningsrom i kjelleren, det gjør det så enkelt å få inn økter i hverdagen. Det er uten tvil det lureste jeg har gjort, og jeg føler virkelig jeg har alt jeg trenger der nede. Kveldens økt ble enkel, men god. Jeg elsker å kombinere lette og tunge øvelser, slik at økta består av både få og mange repetisjoner. På den måten blir jeg ikke lei av styrkeprogrammene mine, og får litt variasjon i treningen. I dag ble det først tunge knebøy, før jeg gikk over på hoppende bulgarske utfall. Herremin som den øvelsen svir, og jeg må virkelig jobbe like mye under denne øvelsen som i knebøy selv uten vekter.
Ingen kan si at kroppsvekttrening ikke er tungt! Alt av utstyr jeg har er fra Abilica, og dere kan finne utstyr til hjemmetrening her. (sponset lenke)


Det å jobbe med kjernemuskulaturen er veldig viktig for meg, og jeg prøver meg stadig på flere utfordrende varianter. Snart klarer jeg alt jeg klarte før jeg ble gravid igjen, og det føles bra! SIdeplanke på ball er en super øvelse som er litt mer krevende. Jeg må virkelig jobbe for å klare å holde denne øvelsen over lengre tid, og den er en god utfordring for kjernen. Dere kan også teste å ha strak hånd og/eller bruke en større treningsball for en større utfordring.

Den siste øvelsen jeg tenkte å vise frem i dag er en gammel favoritt med en liten vri. Kneetucks i slynge er kanskje ikke nytt for noen, men for å gjøre øvelsen mer krevende kan du prøve å skyve kroppen så langt tilbake du klarer etter å ha trekt inn beina. Start altså i pushup posisjon, før du trekker beina så langt inn under deg du klarer. Deretter skyver du deg selv direkte bakover mens du sørger for å holde en strak kropp hele veien. Trekk deg frem igjen og gjenta øvelsen i en jevn bevegelse, jeg kan med hånden på hjertet si at denne er tung!

Noe av det beste med treningsrom hjemme er at det er så kort vei opp til sofaen, og det er akkurat her jeg sitter godt plantet nå. Med verdens beste følelse i kroppen, for det er ikke noe som kjennes bedre enn følelsen etter ei god økt. Jeg håper alle dere har hatt noen spreke dager denne uken dere også, kroppen har godt av trening også nå i juletiden ♥

3 kommentarer
    1. Hei
      Forsøkte å google, men fant ikke helt frem. Kan du ikke lage et samleinnlegg med dine innlegg for trening mens man er gravid? Og gjerne si noe om hva man bør trene og hva man ikke bør trene? Forslag til treningsprogram hjemme og på gymmet? Ønsker meg rett og slett lutt orden i gravidtreningen😊

    2. Flink du er som får inn litt trening i jula også. Vet du skrev for en stund siden at du skulle ned i vekt, og at du tar det på en sunn og gradvis måte. Det synes jeg høres veldig fornuftig og bra ut. Når jeg titter nedover bildene her så ser det ut til at du har kommet et godt stykke allerede, og du.. du har virkelig fått heist opp rumpa i det siste! Så det på de flotte vinterbildene i noen innlegg under dette. Du er ei jente som er aldeles nydelig og har en flott utstråling samme hva du veier. Fulgte deg når du var i toppformen også og synes helt ærlig at du er like flott nå.
      God jul og godt nyttår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg