Fylte horn med ost og skinke

God søndagskveld dere! Jeg er i så godt humør etter en super søndag med familien, og ikke minst gull på håndballjentene. Formen er upålagelig etter julebordet i går, jeg endte opp med å drikke 1,5 glass vin. Likevel hadde jeg det like gøy, danset like mye om ikke mer som resten og holdt ut nesten helt til slutten. Når jeg har det så gøy på fest uten alkohol ser jeg liksom ikke poenget med å drikke. Det som er ekstra fint er at jeg da har hatt muligheten til å være ekstra produktiv i dag, og har bakt flere oppskrifter som jeg skal dele med dere. I dag tenkte jeg å dele en favorittoppskrift på fylte horn med dere, helt perfekt som lunsj eller kvelds. For å lage de trenger du:

4,5 dl vann ♥ 50 g gjær ♥ 400 g cottage cheese ♥ 4 dl havregryn

6 dl sammalt hvete fin ♥2 ss sesamfrø ♥ 2 ss sukrin ♥ 2 ts salt

Rør ut gjær i lunkent vann, før du tilsetter cottage cheese. Rør inn resten av ingrediensene, og bland godt sammen. Dekk bollen med plast eller et kjøkkenhåndkle og sett på et lunt sted i 30 minutter. Etter den har hevet elter du den godt sammen, og deler den i tre. Kjevle hver del til en runding med omtrent samme tykkelse. Del i trekanter, jeg fikk totalt 20 av denne oppskriften. Som fyll kan du gjerne bruke ost, skinke og oregano, eller noe helt annet hvis smaksløkene dine heller foretrekker det. Rull trekantene sammen fra den brede siden, og sørg for at spissen ligger ned på stekeplata. La de etterheve i 20-30 minutter, før du pensler med egg og strø litt sesamfrø over. Sett inn i ovnen på 225 grader i omtrent 15 minutter. La de avkjøle seg på rist, og du er klar for kveldsmat i toppklasse!





Håper 4. søndag i advent har vært helt super for dere alle, nå er det virkelig ikke lenge igjen til jul ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg