To favorittøvelser

Dagens treningsøkt ble kort, men god. Jeg elsker øvelser som trener store deler av kroppen, slik at jeg får bukt flere muskelgrupper samtidig. Jeg tenkte å dele to av øvelsene jeg gjennomførte med dere, så kan det kanskje bli favoritter hos dere også. Hindu pushups er en kanonøvelse som trener store deler av kroppen. Det er også en mer avansert variant av vanlige pushups, så denne kan du gjerne prøve som en utfordring! Start med føttene i bakken, rumpa i været og hendene ned slik at du lager en V-form med kroppen din. Før overkroppen så langt ned mot underlaget du klarer, før du presser overkroppen opp igjen og strekker ut armene. Fra siste posisjon dytter du deg rett tilbake til start-posisjon igjen, og gjentar øvelsen.

Tights og genser fra 2XU (sponsede lenker)



Hindu pushups trener store deler av overkroppen, mens ettbeins lårcurl på ball tar godt på bakside lår og rumpe. Plasser det ene beinet på ballen mens du ligger med ryggen på bakken, og prøv å hold kroppen så strak som mulig. Trekk ballen inn mot rumpa og strekk ut igjen, mens du holder hofta hevet under hele øvelsen. Denne er tyngre enn den ser ut som, og svir virkelig etter noen repetisjoner!


Med lørdagsøkta i boks sier jeg meg fornøyd, og skal straks gjøre meg klar til julebord med HIT. Jeg drikker kanskje 2-3 ganger i året, og en av de gangene blir i kveld. Så dere får ønske meg lykke til, kommer det ikke noen oppdatering på bloggen i morgen så vet dere hvorfor!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg