Fullkroppsøkt med treningsball

Lørdager altså, det er en av de beste dagene å trene på synes jeg! Generelt det å trene i helgene, når jeg vet at jeg har god tid og ingenting å stresse med. I dag tok jeg meg faktisk så god tid at jeg var på senteret lenge etter barnepassen var over, men Ulrik koser seg med mamsen på trening så det gjør ingenting! I dag tenkte jeg å vise dere ei kjapp økt jeg ofte gjør hjemme. Alt du trenger er en treningsball, den kommer du nemlig langt med. Her får du trent hele kroppen, og det blir fort tungt med nok repetisjoner.

Stir the pot er en utrolig god og tung øvelse for kjernen! Her er det viktig å holde ryggen rett under hele øvelsen, uten å svaie. Start i posisjonen dere ser på det øverste bildet, og bruk hendene til å rulle ballen rundt. Du skal ikke ligge med brystet ned på ballen, men kun støtte deg på armene. Øvelsen er tung, så start gjerne med små sirker i begynnelsen før du utvider til større.

Treningsball finner du her og favoritt-tights fra 2XU her (sponsede lenker)


Det som er så fint med å trene med ball er at kjente øvelser plutselig blir litt mer utfordrende, fordi underlaget er ustabilt. Både pushups, glutebridge og rygghev er supre øvelser å gjøre på ball, og de blir fort tunge!




Kneetucks har lenge vært en av mine favoritter for magen, den kan utføres både med ball og i slynge. Start med føttene på ballen og beina i bakken, slik at kroppen er helt rett. Trekk knærne så langt inn under deg som du klarer, og gå sakte tilbake til utgangsposisjon.


Den lille photobomberen min ville så gjerne leke med ballen han og, så det tok litt lengre tid å gjennomøre alle øvelse i dag. Men gjør du 10-15 repetisjoner og alle øvelsene etterhverandre i 3-4 runder skal du være ferdig med ei god økt på relativt kort tid. Da kan du klappe deg selv på skuldra og ta kveld med god samvittighet. Det skal i alle fall jeg gjøre, sammen med lillehjertet mitt ♥

 

3 kommentarer
    1. Hei! Tror du desse øvelsene er mulig å gjøre som gravid?(er i slutten av 2.trimester)
      Ha en fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg