Sukkerfri julemarsipan

SAMSUNG CSC

Enn at vi har kommet til første søndag i advent allerede! Jeg har ikke antydning til julestemning enda, men nå som vi har kommet så nærme jul må jeg nesten sette i gang med julebaksten. Det gir jo litt julestemning i seg selv det også, og ikke minst gir det en hel drøss med litt sunnere søtsaker. Sukkerfri marsipan er en favoritt år etter år, denne smaker så likt ekte saker at det nesten ikke er til å tro. Jeg har alltid elsket marsipan, men nå er det minst fem år siden jeg spiste marsipan med sukker i. Jeg ser rett og slett ikke poenget når denne oppskriften er like god, og superenkel å lage. Alt du trenger er nemlig dette:

3 eggehvitter ♥ 80 g mandelmel ♥ 80 g sukrinmelis ♥ 2 ss sukrin gold

Bland alt godt sammen i en bolle og trekk over med plast. La den stå i kjøleskapet noen timer, gjerne over natta. Deretter kan du pynte som du vil, det er nesten det morsomste av alt. Her har jeg brukt sukkerfri sjokolade, kakaopulver, kokosmasse og sukrin gold til  å pynte med. Gjerne pynt med en venn, det gjør det enda mer koselig å bake. Disse ble laget sammen med Linn for en stund tilbake, men oppskriften er like god enda ♥

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

Her i Trondheim våknet vi til snø på bakken og sol på himmelen så jeg er sikker på at dette kommer til å bli en nydelig dag, og jeg ønsker alle dere det samme♥

4 kommentarer
    1. Jeg brukte sukrinmelis før, men etter jeg kom over sukrin gold har jeg kun brukt det. Jeg synes den karamellsmaken og crunchen gold gir er så herlig 🙂 Sukrin og sukrinmelis gir liksom en sånn ”kald” smak!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg