Så godt, så enkelt

Speltlomper altså, de kan virkelig brukes til alt! Som pizza, toast, pannestekt eller fylte som jeg har gjort her. Legg først speltlomper på et bakepapir, og legg et lag med spinat over lompene. Stek karbonadedeig sammen med krydder, jeg brukte enkelt og greit tacokrydder denne gangen. Tilsett 200 g hakkede tomater og 2 ss tomatpure, og rør alt godt sammen. Fordel over lompene, før du bretter de sammen.

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Etter lompene er brettet fordeler du ost over, osten holder lompene sammen når den smelter. Lompene kan med fordel ligge tett inntill hverandre under steking, slik at de støtter hverandre. Stek midt i ovnen på omtrent 200 grader i 12-15 minutter, så er middagen klar! Ikke bare smaker dette helt magisk, men det gir meg så mange gode minner. Speltlompepizza ble nemlig en favoritt under dietter sammen med Linn, jeg tror aldri jeg har vært så kreativ på matfronten som jeg har vært på diett. Nesten så jeg skulle tatt en kort diett igjen bare av den grunn, men det orker jeg faktisk ikke. Jeg har det for fint uten 🙂
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Det er lillelørdag, så jeg håper dere også har kost dere litt ekstra i dag!

1 kommentar
    1. Nei, ikke noe problem å være på diett når man kan spise seg god og mett på sånne speltlompepizzaer! Har nettopp laget meg sardinlompepizza:) Er speltlomper mye sunnere enn vanlige lomper forresten?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg