En søndag etter min smak

Denne søndagen har vært akkurat sånn en søndag skal være. En fin tur ute i det gode været, hjemmebakte rundstykker og familietid. Jeg tenkte egentlig å få inn en treningsøkt også, men jeg lot det være. Det er faktisk helt greit innimellom, jeg kjenner at jeg får helt fnatt av alle sitatene med “no days off, every day is training day” og så videre. For det ER faktisk helt greit å ta en fridag, og vet dere hva? Resultatene kommer likevel, kanskje til og med fortere enn hvis du aldri lar kroppen din hvile. Husk det hvis kroppen din skriker etter en kveld på sofaen – for da kan det fort hende at det er akkurat det du trenger. Selv om det ikke ble trening i dag ble det en fin tur ute likevel, og litt kvalitetstid med den firbeinte favoritten. Nå har jeg endelig fått den nyeste 2XU tightsen også – og den er så nydelig! Jeg vet ikke om det er meningen, men jeg synes mønsteret minner litt om snøkrystaller og derfor passer den midt i blinken denne sesongen ♥

Tights fra 2XU (-43%) / genser og ullsokker Kari Traa (lenkene i innlegget er sponset)




Etter tur ventet cupfinale og en god lunsj, disse rundstykkene smakte like godt som seieren til Rosenborg. Mettende, fulle av næring og proteiner og ikke minst enkle å lage. Oppskriften ser slik ut:

3 dl havremel ♥ 3 dl sammalt hvete grov ♥ 300 g cottage cheese ♥  2 egg

1 ts salt ♥ 1 ts sukrin ♥  1 ts bakepulver ♥ 1-2 dl vann

Bland alle ingrediensene godt sammen, og tilsett vann til deigen får en grei konsistens. Den er litt klissete, så ha gjerne litt mel i hendene når du ruller rundstykker av deigen. Topp gjerne med litt sesamfrø hvis du ønsker. Jeg fikk åtte store rundstykker totalt, disse stekes midt i ovnen på 210 grader i 20-25 minutter.  Jeg ble stappmett av to, og sparer resten til i morgen.


Det er ingenting som minner meg om jul mer enn nystekte rundstykker med hvitost og mandarinbåter, det er så godt! Nå er det jo bare seks uker igjen, og seks uker igjen til å avslutte året på en god måte. Hvordan ligger dere an i #40på60? ♥

 

5 kommentarer
    1. Skjønn hund <3 Synes at han har et spesielt navn. Hvordan kom du på det?
      Jeg har selv en beagle på 6 år, og han er sær og en fantastisk venn. Selskapet hans setter jeg pris på. Han er elsket.

    2. 17/40 i dag, veldig fornøyd med det selv om jeg må få inn noen flere økter neste måned enn denne 😀 Enn med deg?

    3. Maria: Jeg har 3 kg igjen så er jeg på samme vekt som jeg var før jeg ble gravid, så meg går det helt fint med 🙂 Verre med deg som tydeligvis ikke har folkeskikk 🙂

    4. Trykker på liker Nora!! Tenkte akkurat at du har blitt så slank og ser super-sunn ut!😃 deretter leste jeg kommentaren til lille frk frekk… #nettroll

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg