Små gleder

Jeg synes det å lage mat (og å spise den) er så gøy, jeg kan gjerne stå flere timer på kjøkkenet i strekk for å prøve ut nye oppskrifter. Etter Ulrik kom til verden har jeg ikke like mye tid lenger, men jeg har alltids tid til å lage noe. Akkurat på samme måte som jeg alltid klarer å lure inn litt trening, det handler bare om prioriteringer. I dag ble det havrebørd til både lunsj og kvelds, det er jo så enkelt! Bland 60 g havregryn, 1 eggehvitte, en skvett vann og litt salt godt sammen. Press deigen flat på bakepapir, og stek midt i ovnen på 170 grader i 12-15 minutter. La havrebrødet avkjøles på rist, før du topper med akkurat det du vil! Gjerne kok egg mens havrebrødene står i ovnen, og du har et enkelt, godt og mettende måltid. Du kan også velge å tilsette oregano og litt hvitløkspulver i havrebrødene for ekstra smak, eller lage en variant med litt kardemomme og kanel. Sistnevnte smaker helt magisk med brunost og syltetøy på – så vet dere det 🙂 I dag var jeg faktisk ikke i det søte hjørnet, og valgte egg og roastbeef på havrebrødene. Skikkelig kvalitets kveldsmat på en tirsdagskveld 🙂


Selv om klokka bare så vidt har bikket ni skal jeg sette kursen mot senga for å lade opp til morgendagen. Jeg skal til legen og gruer meg skikkelig, jeg har nemlig en inngrodd tånegl som har blitt så ille at jeg knapt klarer å gå. Jeg har jo den holdningen i livet at alt sikkert ordner seg, og det har jeg tenkt om den tåa også. Så selv om det i utgangspunktet er en god holdning skulle jeg ha lagt den fra meg akkurat her, for jeg har hørt skrekkhistorier om de som må trekke hele neglen. Det høres så vondt ut at jeg får frysninger bare av å tenke på det. Dagens lærdom er altså at havrebrød er godt – samt å ta tånegler på alvor!

 

9 kommentarer
    1. Du er et forbilde! Både når det gjelder matlaging, trening og vektnedgang. Ulrik ser ut som en veldig lykkelig liten gutt, det vitner om flotte foreldre! Mammapolitiet kan dra et visst sted.

    2. Lykke til med tåen – om du må operere vil jeg anbefalle en lege som heter Lapinska jobber både på Alleris og på Orkanger vet jeg. Den beste legen du kan få på slikt med føtter.
      ellers lurer jeg på hva gjør du med eggeplommene når du bare bruker eggehviter.

    3. Ikke operer tåa! Jeg har operert tre ganger, og det har ikke hjulpet noe særlig. Oppsøk heller fotpleier, de kan mye mer om dette enn en vanlig fastlege. Vennlig hilsen fysioterapeuten. 🙂

    4. Ida: Jeg har vært til fotterapeaut flere ganger men hun fikk ikke gjort noe mer nå. Fikk masse piller av legen som jeg håper skal ta knekken på betennelsen, så får jeg bare krysse fingrene!

    5. Ah,okei. Får håper du får betennelsen ned og at det blir bedre. For inngrodd tånegl er helt grusomt vondt. Hvis du ikke har prøvd bøyle på tåa allerede er det siste tips fra meg. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg