Søndagslykke med sjokoladekake

I natt kom endelig Ulrik og min bedre halvdel hjem fra Spania, og det kjentes ut som mammahjertet skulle eksplodere av lykke da jeg endelig fikk se de igjen. Guttene sov lenge i dag, og jeg brukte morgentimene på kjøkkenet. Det er jo farsdag, og da må det litt ekstra kos til. I dag fikk jeg bakt både rundstykker og sjokoladekake før de sto opp, og denne kaken er så god! Oppskriften ser slik ut:

5 egg ♥ 5 ss sukrin gold  3 ss bakekakao 2 ss smeltet smør

100 g Philadelphia naturell 120 g mandelmel2 dl kremfløte 1,5 ts bakepulver

Pisk egg og sukrin gold sammen til eggedosis. Tilsett fløte og pisk godt, før du tilsetter Philadelphia og smeltet smør. Bland alt det tørre og hell over i det våte, bland godt sammen og hell over i en smurt springform. Stekes midt i ovnen på 180 grader i 30 minutter. Jeg hadde for lite Philadelphia igjen til å lage glasur, og derfor brukte jeg Nugatti Zero som glasur på denne kaken. Det smaker bedre å lage glasuren selv, men dette var en grei nødløsning. Selv om dere kanskje ikke rekker å lage denne som farsdagskake i dag anbefaler jeg virkelig å teste oppskriften, den er nemlig helt nydelig!



Vi prøvesmakte desserten først i dag, men nå skal jeg på kjøkkenet igjen for å lage en skikkelig god farsdagsmiddag. Ha en super søndag alle ♥

5 kommentarer
    1. Inspirerende blogg du har- prøvde denne kaken, men min sønn på 11 sa til meg: Mamma kan du ikke lage kaker jeg liker og ikke bare du? 😀😀 Mandelmelet blir spesielt for barn.

    2. Signe: Ble ikke noen fulltreffer for han da hører jeg 🙂 Tantebarnet mitt på 3,5 år syntes den var veldig god, så det er sikkert forskjell på smaksløker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg