Kakao med krem

Hva er vel bedre en oktoberkveld enn en stor kopp med varm kakao? Smaksløkene er nemlig delvis tilbake igjen, og det må feires med litt sjokoladedsmak. Det skal ikke så mye til for å gjøre kakaoen litt sunnere, bare bytt ut sukker med annen søtning så har du kommet langt. Disse to koppene er laget av 5 dl lettmelk, 2-3 ss 100%  kakaopulver og 3 ss sukrin gold. La det koke opp under omrøring og vips er kakaoen klar! Hvis du ønsker kan du servere med krem, jeg har først pisket kremfløte med sukrin før jeg blandet inn litt kesam. Dette er altså en helt sukkerfri versjon, men jeg valgte å toppe med mashmallows og litt revet mørk sjokolade også. Helt perfekt denne mandagskvelden, og forhåpentligvis gjør denne koppen meg frisk igjen!

Formen er faktisk stigende, så jeg håper å kunne komme med litt mer treningsmotivasjon til dere snart. Men det blir ikke i kveld, vi har faktisk helt glemt at det er Halloween. Null godis er kjøpt inn, så for å unngå knep har vi skrudd av både utelys og lysene inne i huset. Naboene tror sikkert at vi er dødskjipe, men heller det enn å få huset fullt av egg. Så jeg ligger i senga og skriver innlegget, her skal jeg bli resten av kvelden også. Se et par serier og legge meg tidlig, for i morgen har jeg tenkt å våkne med masse energi igjen! Håper dere alle har en super kveld, med eller uten Halloweenfeiring!
 

6 kommentarer
    1. Hei! Det kan kanskje være lurt å presisere hva du mener med sukkerfri, for melk inneholder jo sukker. Så for enkelte er det kanskje litt misvisende å kalle den sukkerfri. Men jeg skjønner jo at du mener at du ikke har tilsatt noe hvitt sukker.

    2. Anonym: det går helt fint 🙂 Bland kesam + pisket kremfløte halvt om halvt, og tilsett i koppen. Som med vanlig krem flyter det jo litt utover, men smaker digg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg