Mulighetene er overalt

Det er så lett å trene, hvis man bare ser mulighetene rundt seg. Du kan gjøre så mye med bare din egen kroppsvekt, og litt fantasi. Hvis du i tillegg utnytter det du har rundt deg, om det er en benk, stubbe eller barnevogn kan du få deg ei god treningsøkt! I helga har det vært så nydelig vær at det ikke har fristet å trene innendørs, derfor tok jeg økta ute. Pushups, utfall og knebøy ble gjennomført med egen kroppsvekt og mageøvelsene tok jeg med vogna. Pikes er tungt for magen, og vanligvis gjør jeg de med beina på en treningsball. Men det fungerer kjempefint å bruke vogna også, jeg kan love dere at denne er tung! Plasser beina på understellet av vogna, og hendene i bakken slik at du står i pushupsposisjon. Trekk beina så nærme hendene du får til, samtidig som rumpa løftes opp i været. Senk rolig ned til utgangsposisjon igjen, uten å svaie i korsryggen. Pass også på at du utfører øvelsene på et flatt underlag, slik at vogna alltid er stødig.

Vogn og blå ulldress til Ulrik er fra Barnas Hus (lenkene i innlegget er sponset)


Vogna kan også brukes som et abwheel for å trene magen. Sitt på knærne, og plasser hendene på vogna. Strekk kroppen strakt fremover så langt du klarer, før du trekker deg rolig tilbake. Egentlig er det litt vranglæring i bildene under, fordi jeg jukser litt. Hofta skal være presset frem, slik at hele kroppen blir strak. Men dere får ha meg unnskyldt, jeg tok bildene helt på slutten av økta og var nok litt mer sliten enn jeg trodde 🙂


Trening gjør meg så glad, og jeg tror virkelig at en glad mamma gir en glad baby! Han smiler bare til meg mens jeg holder på, og jeg tror ikke det er lenge før han kommer til å prøve på å herme etter øvelsene han også. Resten av søndagen skal vi også benytte utendørs i dette herlige været! Ha en nydelig søndag alle ♥

 

5 kommentarer
    1. Det var jo smart! Gla i å trene med egen kroppsvekt og utendørs, og pikes/abwheel m vogn var knall tips jeg ikke har tenkt på-skal prøves i morgen!:)

    2. Så nyyydelig dress på lille Ulrik 🙂 🙂 <3
      Kjøpt eller hjemmestrikka? Og hvor har du evt kjøpt den?
      Mvh Line

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg