Magisk snickerskake

At jeg elsker peanøttsmør er ingen hemmelighet. Men jeg elsker også det meste som inneholder peanøttsmør, i alle fall hvis det er sjokolade med i kombinasjonen også. Snickers er favorittsjokoladen min, og snickerskake er noe av det beste jeg vet. På videregående laget jeg snickerskake hver eneste helg, men nå er det flere år siden sist. For den er jo ikke akkurat sunn, og det skal jeg ikke påstå at denne oppskriften er heller. Men den er litt sunnere, samtidig som den smaker akkurat like godt som originalen!

5 dl cornflakes ♥ 1 dl kokosmasse ♥ 1 dl sirup

3 ss peamøttsmør ♥ 200 g sjokolade

Knus cornflakes til mel, og bland med 1 dl koksmasse. Varm opp sirup og peanøttsmør lett opp, og rør alt godt sammen. Trykk røra godt ut i en form, før du smelter 200 g sjokolade i vannbad. Hell over røra, og sett i fryseren i omtrent 45 minutter. Hvis du ikke spiser opp hele med engang kan kaken oppbevares i kjøleskap noen dager. Den er ufattelig god, hver bit er virkelig en fest i munnen! Liker du peanøttsmør og sjokolade kommer du garntert til å elske denne kaken.

Vi får heldigvis besøk i kveld, hvis ikke hadde jeg nok spist opp hele kaka selv! Jeg synes det er helt innafor å kose seg litt ekstra på lørdager, og dette er virkelig lørdagskos på sitt beste. Jeg har selvfølgelig prøvesmakt en bit allerede, og gleder meg allerede til å spise et par til senere i kveld ♥

 

6 kommentarer
    1. Du må prøve å lage bunn av 4 piskede eggehvitter. Peanøttsmør til litt løs deig, og 1 dl tagatesse og vaniljeessens. Hell 2 dl kokende fløte over 150gram mørk sjokolade og la den tjukne. .
      Hell over bunnen og topp med krem og peanøtter.kommer ikke nærmere sunn snickerskake….nydelig.
      Tagatesse gjør bunnen seig…men må steike på max 160 grader.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg