Ukens utfordring

Det er mandag, og vi har en helt ny uke foran oss. Jeg elsker å gi meg selv utfordringer, og jeg tar gjerne dere med på de. Ukens utfordring er ikke så vanskelig, den går ut på å gå minimum 15 000 skritt hver dag denne uken. Jeg motiveres veldig av å sette meg mål, og nettopp derfor gir jeg meg selv små utfordringer som dette i hverdagen. For hverdagsaktivitet er så viktig, og det er så enkelt å gjøre noe med! Det å ta trappa i stedet for heisen, eller å bruk beina i stedet for å kjøre er jo noe vi alle vet at vi burde gjøre. Men hvis vi først kommer inn i et dårlig mønster, kan det være vanskelig å bryte ut av det. Forrige uke var preget av mye jobbing for min del, og jeg ble alt for stillesittende. Mitt minimumsmål er i utgangspunktet 12 000 skritt hver dag, men enkelte dager gikk jeg under 10 000. Dette er ikke en trend jeg vil opprettholde, og derfor skal jeg altså gå minimum 15 000 hver dag denne uken. Det skal ikke så mye til for å innarbeide gode vaner, og det å være i aktivitet må jo være en av de beste vanene som finnes. Så er det jo så herlig å være utendørs i den fine naturen vår, den er til for å brukes akkurat som kroppen vår!

Ullgenser, ullbukse og ullsokker fra Kari Traa og ut uken er det -25% på alt fra Kari Traa hos X-life (sponsede lenker)

Det kan være tungt å komme seg over dørstokkmila, men når jeg først kommer meg ut føles det så uendelig bra! Da tar det ikke lang tid før energien, smilet og gleden er på plass, og jeg ser muligheter for litt ekstra trening overalt. Flere og flere trener på treningsstudio, men likevel blir flere og flere nordmenn overvektige. Mye kan nok skyldes på kosthold, men jeg tror at hverdagsaktivitet spiller en veldig viktig rolle her. Det hjelper lite med 1-2 økter på gymmet i uka hvis man sitter på rumpa resten av den. Så ta på dere joggeskoene, og bruk beina så mye dere kan denne uka!  Det er billigere, det er godt for deg og kanskje tar du det med deg og lager en god vane.


Tenker dere over hverdagsaktiviteten deres, og hva er deres beste tips for økt hverdagsaktivitet?

5 kommentarer
    1. Jeg har rett å slett bare la vært å kjøpe meg busskort, så jeg går overalt jeg skal nå! det utgjør en sinnssyk forskjell. 20 min å gå til skolen, 20 min å gå til jobb! det er så deilig det og utgjør en stor forskjell 😀

    2. Har ingen skrittelller, men vet du sånn ca hvor mange skritt man i snitt går på en km? Jeg har en runde på 6 km jeg triller daglig:-) Ellers, tips til hverdagsaktivitet; bruke det som motivasjon for å gjøre husarbeid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg