Pannekaker og kjøkkenprat

Jeg elsker late og lange søndagsmorgener, hvor jeg har god tid til å lage en skikkelig god frokost på kjøkkenet. Det er langt i fra noen hemmelighet at jeg elsker pannekaker, og når jeg først setter i gang lager jeg alltid ei stor røre. Pannekakerøre kan nemlig fint stå i kjøleskapet til dagen etter, tilsett gjerne litt mer vann hvis den blir tykk. Denne oppskriften blir jeg aldri lei av, den er så god:

3 hele egg ♥ 3 modne bananer ♥ 200 g havregryn ♥ 3 dl vann

60 g vaniljeprotein ♥ 3 ss sukrin gold ♥ 1 ss kanel ♥ 1 ts kardemomme ♥ 1 ts bakepulver

Mos bananene og tilsett resten av ingrediensene. La gjerne røra svelle litt, før du steker de på middels varme i pannen. Topp med det du ønsker, i dag valgte jeg bringebærkesam og ferske bringebær. En helt super start på denne søndagen!

Jeg tenkte ikke å bare vise dere pannekakene i dag, det er flere av dere som har vært nysgjerrige på oppussing av huset vårt. Nå skal ikke dette bli noen interiørblogg, men jeg synes det er gøy når dere interesserer dere for hvordan vi bor. Vi kjøpte et hus som ble bygd i 1973, og det var ikke gjort noen verdens ting med huset siden den gang. Vi rev ut absolutt alt, slik at alt som sto igjen var ytterveggene. Deretter satte vi i gang med å tegne planløsningen vi ønsket oss, og satte i gang! Jeg elsker jo å lage mat, og derfor er det viktig for meg å ha et kjøkken jeg trives med. For min del betyr det å ha et kjøkken med god plass, for det trenger jeg når jeg setter i gang! For å spare litt penger tegnet vi kjøkkenet selv, og kjøpte fronter på IKEA. For å få akkurat den finishen vi ønsket oss valgte vi benkeplate, vask og hvitevarer fra Sigdal. Det ble akkurat slik jeg ønsket meg det, og jeg elsker virkelig å stå på kjøkkenet for å lage mat!




Med disse pannekakene godt ned i magen skal vi komme oss ut på en søndagstur hele familien. Det regner ute, men det er faktisk ingenting som heter dårlig vår. Det gjelder bare å kle på seg, så blir det enda bedre når vi kommer inn igjen. Ønsker dere alle en helt super søndag ♥

10 kommentarer
    1. Kjøkkenet deres er fantastisk flott Nora! Jeg må innrømme at jeg ønsker meg et lignende type kjøkken. Akkurat nå har jeg nettopp flyttet sørover og leier en liten leilighet med alt for lite (benk)plass på kjøkkenet. Håper jeg får kjøpt leilighet etterhvert.

    2. Ina: 10-12, alt etter hvor store du steker de 🙂

      Du kan erstatte vaniljeprotein med en annen tørrvare, mel feks. Men da ville jeg ha tilsatt noe annet som gir vaniljesmak også, kanskje vaniljepulver/vaniljestang evt bare mer sukrin gold hvis du klarer deg uten vaniljesmak 🙂

    3. Wow!! Takk for oppskrift på supergode pannekaker! 😃 Har nå spist dem til frukost 3 dager på rad! 😛

    4. Hei ☺ Holder pannekakene sammen ved bare å bruke havregryn? Min erfaring er at man må bruke vanlig mel i tillegg for at de skal holde sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg