Questcookies

Det er lite som slår hjemmebakte kjeks og en kopp te på sene høstkvelder. I dag har været vært så fint at jeg droppet treningen til fordel for å gå en lang tur i marka, det er jo så fint ute nå! Derfor har jeg store planer om å komme meg opp før jobb for å trene i morgen, og et par av disse kjeksene skal vente som belønning. For det er nemlig helt innafor å spise kjeks til frokost når oppskriften ser slik ut:

2 hele egg ♥ 4 ss sukrin ♥ 60 g vaniljeprotein (ca 2 scoops) ♥ 125 g kokosmelk

2 ss cocosa ♥ 50 g mandelmel (ca 3 ss) ♥ 1 ts bakepulver ♥ en klype salt

Pisk egg og sukrin til eggedosis. Bland alt det tørre og rør inn. Smelt cocosa og tilsett sammen med kokosmelken tilslutt og bland alt godt sammen. Her har du selve basen til kjeksene, men jeg synes ikke kjeks blir det samme uten litt tyggemotstand. Derfor blir det alltid tilsatt noe her i huset, og i denne oppskriften valgte jeg mandler og en Questbar. Men her står du selvfølgelig helt fri til å velge selv, om du vil ha nøtter, rosiner, sukkerfri sjokolade, tørkede bær eller hva enn du måtte ønske. Fordel med en spiseskje på bakepapir, jeg fikk 9 store kjeks av denne oppskriften. Sett i ovnen på 200 grader i 20 minutter, før du tar de ut og avkjøler på rist.



Dagens søte tips fra meg til alle dere ♥

8 kommentarer
    1. Så utrolig godt ut! Men kan man bytte kokosmelk med vanlig melk? Hvor mye skal jeg eventuelt tilsette da? 🙂

    2. Åååh! det å jo kjempegodt ut! Tror du det går ann å bytte ut mandelmelet med vanlig mel? Jeg er kjedelig nok allergisk mot nøtter :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg