Nothing fancy

Middager er ikke alltid fancy her i huset, spesielt etter vi ble foreldre har det blitt mange enkle løsninger. Heldigvis trenger ikke sunn mat å være vanskelig, dagens middag ble kylling med søtpotet og brokkoli samt en haug med hvitløkskesam. Jeg vasker søtpoteten og skjærer den opp, før den stekes i ovnen på 220 grader i 25-30 minutter. Har du litt bedre tid kan du gjøre søtpoteten skikkelig sprø ved å følge denne fremgangsmåten. Mens potetene står i ovnen steker du kylling og koker brokkoli – så er middagen klar. Det er ikke vanskeligere å lage en sunn og god middag på en helt vanlig onsdag.



Dette passet helt perfekt etter en joggetur med vogna, og dagens 5 kilometer er i boks. Å kalle det en joggetur er kanskje å ta i, for jeg fikk ikke til å løpe hele turen. Jeg var litt ambisiøs før jeg la ut på turen, med både hund og barnevogn. Guapo ble helt forvirra og løp inn i hjulene på vogna flere ganger, så det fungerte relativt dårlig. Så hvis noen av dere har noen tips eller erfaringer å dele når det kommer til løping med hund og vogn blir jeg glad!

6 kommentarer
    1. Hei Nora. Jeg løper med vogn og hund, noen ganger 2 hunder men det er helt kaos. Trikset som funker for meg er å bruke snelle og ikke løpes trikk festet i livet som jeg bruker når vognen ikke er med. Da kommer hunden langt forann vognen. Snelle i en hånd, vogn i den andre. Vi har samme vogn ser jeg, husk å ha forhjulet på “sving”.
      Og tips til kyllingen;hiv den i ovnen sammen med søtpotet en. Når kjernetemperatur er 68grader er den perfekt;)

    2. Hei! Bruk kort nok bånd og bare smør deg med tålmodighet, bikkja skjønner det snart😅 Hilsen 3x joggemamma med jakthunder😂

    3. Vet at syklister bruker “springer” for å holde hunden unna sykkelhjulene, men aner ikke om sånt finnes til barnevogn. Finner ikke noe om det på nettet i alle fall. Kanskje det er skummelt å feste hunden til vogna også, det er lett at vogna velter om hunden rykker til.

    4. Fitfocusebloggeren kaller gogging det “nye”. Blanding av jogging og gåing. Den liker jeg godt, hihi 😉 særlig turer med vogn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg