Pimp salaten din

Noen synes kanskje kyllingsalat er kjedelig, men jeg er helt uenig! En salat kan gjøres utrolig smakfull og spennende, det er jo ingen grenser for hva man kan putte i en salat. Dagens salat var utrolig god, med stekt kyllingfilet, masse gode grønnsaker samt fetaost og valnøtter. Alt annet enn kjedelig! Derfor tenkte jeg å dele mine beste tips med dere for å pimpe kyllingsalaten, slik at den blir ekstra god:

♥ Bruk gjerne ulike typer grønnsalat, ruccola, spinat og crispisalat er mine favoritter

♥ Frukt gjør seg utrolig godt i salat, og kan virkelig gi det lille ekstra. Mango, eple, jordbær, fiken, ananas og vannmelon smaker alle helt fantastisk i en salat.

♥ Ost er en fantastisk smakstilsetning til salaten, fetaost, geitost og fersk mozarella hever virkelig smaken.

♥ Nøtter og frø er også utrolig godt i salat, og er i tillegg en god kilde til sunt fett. Cashewnøtter, pistasjnøtter, valnøtter, pinjekjerner og sesamfrø er favoritter her i huset.

♥ Ikke vær redd for å tilsett varme ingredienser. Stekt brokkoli, sopp asparges, fennikel og søtpotet er alle gode eksempler på nettopp dette.


Hva er dine beste tips til en mer spennende salat? ♥

5 kommentarer
    1. Liker ikke kald salat, så en god ide å blande inn varme ingredienser som stekt kylling sopp potet løk osv. Men hvordan går det med holdbarheten hvis det blir igjen rester etter salatmåltidet ?

    2. Salat kan jeg gjerne spise hver dag! Så godt! Et tips for å få litt crunch i salaten er å gni hvitløk på knekkebrød( min favoritt er wasa havre) og knus små knekkebrødbiter å ha i salaten! Nam!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg