Et helt halvt år

Jeg har ikke sett filmen eller lest boka, men i dag er Ulrik et helt halvt år! Jeg kan nesten ikke tro hvor fort tiden har gått, og samtidig virker det som Ulrik har alltid har vært i livet mitt. Seks måneder siden den største dagen jeg har opplevd, og seks måneder siden livet forandret seg helt. Jeg har aldri vært så fylt av kjærlighet som jeg var akkurat dette øyeblikket, med en helt nyfødt liten Ulrik på brystet mitt ♥

Jeg er selvsagt like forelsket enda, og jeg trives virkelig godt som mamma. Ulrik er en veldig snill liten gutt, og er veldig enkel å ha med å gjøre. Nå som han har blitt seks måneder tenkte jeg å gi dere en liten status på hvordan det står til med bebisen min. Han veide 3155 g når han ble født, nå er han 7020 g. Han er veldig glad i mat, og spiser det aller meste jeg gir han. Brokkoli, avocado, søtpotet og gulrot er store favoritter sammen med havregrøt. Jeg ammer han fortsatt mellom måltidene med fast føde også, det koser vi oss med. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg synes det var helt fantastisk å introdusere litt mat i tillegg til amming, fullamming er slitsomt! Når han er så glad i mat som han er passet det veldig godt for oss begge, og jeg synes det er kjemegøy å lage forskjellig mat til han på kjøkkenet. Han ruller seg både fra mage til rygg og motsatt, men har enda ikke skjønt hvordan han skal komme seg fremover. Det synes mammaen er helt greit, da for da vet jeg hvor han befinner seg! Uansett tar han alt i sitt eget tempo, og jeg stresser ikke med at han skal lære seg det ene eller det andre. Ulrik er alt annet enn en sovebaby, og sover generelt veldig lite. Men han er blid som ei sol – så da kan jeg nesten ikke klage. Likevel innrømmer jeg også at jeg virkelig gleder meg til han klarer å sove gjennom en hel natt!

Det er så rart med det, alt jeg fikk høre av andre mammaer før fødselsen stemmer. Alle ting jeg var sikker på ikke kom til å gjelde for meg, ble sånn likevel. Jeg hater å være borte fra han, jeg kan sitte i flere timer og bare se på han og plutselig har alt annet i livet blitt litt mindre viktig. En sånn mamma trodde jeg aldri at jeg kom til å bli, men der tok jeg feil. Og det er helt greit, for jeg har aldri hatt det så fint som jeg har det nå ♥

7 kommentarer
    1. Så fint å lese at alt ble bedre enn du hadde trodd! Kan du ikke dele noen barnemat oppskrifter med oss?

    2. Helt enig i det du skriver! Sønnen min blir 4 måneder i morgen. Det er helt sykt hvor fort tiden går! Men guri så jeg koser meg i mammarollen!😀
      Enig med en annen kommentar, ja til babymat på bloggen!😃👌

    3. Det siste bildet av han fikk meg virkelig til å smile. For en kul stil. Kjempe hyggelig å lese at du trives og at du har det bra. Et friskt barn og happy mamma er vel bare helt perfekt <3 God søndagsklem til deg, fra meg 🙂

    4. Så morsomt! 🙂
      Jeg har å en Ulrik, han blir 3mnd i morgen og når jeg leste beskrivelsen av ungen din var det som om du beskrev min egen. I skrivende stund springer jeg mellom sofaen og vogna for å få han til å sove lengre enn bare 1t ute. Ellers er han smilende blid dagen lang, så har virkelig ingenting å klage over ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg