Hvorfor drar du på trening?

Ferien er over for de aller fleste av oss, og det kan være tungt å komme i gang med treningen igjen. Kroppen kjennes kanskje litt slapp etter et avbrekk fra hverdagsrutinene, og det er lett å utsette treningen. Et av mine beste tips er å finne grunner til å trene, i stedet for å finne unnskyldninger for å droppe treningen. For unnskyldninger er det veldig enkelt å finne hvis vi bare leter etter dem. “Jeg sov så dårlig i natt, favorittprogrammet går på tv, det er dårlig vær” og så videre er nok tanker vi alle har tenkt. Da virker sofaen ekstra fristende, og det er nettopp derfor vi må lete etter årsaker til å trene! Vi motiveres alle av ulike ting, så det handler om å finne ut hvilke grunner som motiverer nettopp deg. Hvis jeg skal nevne fem grunner til at jeg skal dra på så er disse helt i toppen:

♥ Trening gir meg mer energi

♥ Trening får meg til å føle meg bedre

♥ Trening gir meg mestringsfølelse

♥ Trening gjør meg sterkere

♥ Trening er fristedet mitt

Dette er grunner til at jeg drar på trening, men det kan være noe helt annet for deg. Hvis du trener for å se bra ut naken så er det helt i orden det også, du må bare finne dine årsaker til å trene. Jeg kan også ha mer konkrete årsaker, som at jeg er sint og vil trene bort til frustrasjon eller at jeg må trene for å være med i X-run i helgen. For treningen gjør seg ikke av seg selv, og enkelte dager kan dørstokkmila virke lang for oss alle. Da handler det om å legge bort unnskyldningene, og finne frem årsakene i stedet!

Fortell meg gjerne grunnene til at dere drar på trening!

10 kommentarer
    1. Min motivasjon for å trene (i dag) er dette nydelige bildet av deg! Jeg fødte 24 April, og var vel ca på samme størrelse som deg høygravid. Du ser kjempebra ut! Jeg har spist alt for mye sukker i ferien, så nå er det pån igjen!
      Du ser skikkelig bra ut! 👌🏻

    2. Så smart! 😀 Den skal jeg huske på, og bruke!
      Har lest en annen versjon av dette i fht selvbilde og indre dialog; når du stiller deg selv spørsmål, så må hjernen svare/argumentere. Og med tanker følger også følelser.. Så da gjelder det å stille seg selv de riktige spørsmålene som er motiverende og oppbyggende, fremfor nedbrytende.

    3. Du ser helt utrolig bra ut! Kjempe bra jobbet 🙂
      Motivasjonen min er fremgangen jeg ser når jeg trener 😀

    4. Jeg går på trening fordi det skuffer aldri – en dårlig dag blir bedre med trening. For uansett innsats på trening, føler man at man har gjort noe fornuftig. Jeg jobber bedre når jeg trener før jobb, eller sover bedre når jeg trener på kvelden. Er jeg stresset av jobb å, frustrert over ting ikke går veien, eller lei meg – er det så deilig å dra på trening og kun tenke meg, markløften, og de repitisjoner det gjelder. Samme om jeg er glad, har overskudd, triller i bena av glede ELSKER jeg å pumpe ut eller spurte på mølla.
      Trening er så lysbetont at jeg stiller med glede 5-7 dager i uken. Om jeg skal ha svettehetfig økt, litt teknik, til å jogge rolig eller bare tøye.

    5. Jeg får mer energi.
      Jeg sliter mindre med smerter og plager i rygg og hofter.
      Jeg blir sterkere.
      Jeg forebygger livsstilssykdommer og osteoporose.
      Jeg blir mer selvsikker.
      Jeg får bedre humør.
      🙂

    6. Jeg ønsker å komme meg på trening for å få tilbake energi, styrke, kondis og selvtillit! Dørstokkmila er altfor lang nå etter to fødsler på kort tid.
      Kan jeg spørre et par spørsmål:
      Koker du de frosne bærene du bruker i smoothies?
      Kan du anbefale en god sports-bh? Trenger virkelig en som gir god støtte nå til slitne ammebryst! 😉

    7. Jeg skulle ønske jeg var frisk nok til å dra å trene styrke trening flere ganger i uka. Men må nøye meg med gåturer og enkle øvelser med egen kroppsvekt, samt sunt kosthold. Jeg har ME, men har klart å slanke meg 50 kilo for det. Du er en inspirasjon, stå på 🙂

    8. Jeg drar på trening for å koble ut alt annet. Være helt borte fra alle forpliktelser, og være utilgjengelig på tlf. osv 😊 og fordi jeg har en veldig stillesittende hverdag/jobb, så for å bwholde helsa så må jeg nesten røre meg litt intensivt innimellom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg