Dobbel lakenskrekk & jordbærsmoothie

Selv om jeg elsker å være mamma, så innrømmer jeg at jeg ikke elsker lite søvn. Ulrik lider av lakenskrekk, og har ikke lyst til å legge seg før klokka nærmer seg 11 på kvelden. Han våkner 2-3 ganger i løpet av natten også, så jeg vet jo at jeg burde legge meg til å sove samtidig med han. Men så er det så deilig å bare ha en time for seg selv på kvelden, å sitte oppe uten å tenke på noen verdens ting. Bare kose meg med å gjøre ufornuftige ting jeg ikke har tid til ellers i løpet av dagen. Det er rart med det, jeg er stuptrøtt men har ikke lyst til å legge meg. Så vi lider vel av lakenskrekk begge to, men jeg håper vi blir kvitt diagnosen fort! Uansett, det jeg ville dele med dere er den store smoothien jeg slurper i meg. Den har bare to ingredienser, frosne jordbær og vaniljekesam. Kjør sammen med blender, og du har en frisk og good smoothie! Her er det brukt 300 g jordbær og omtrent 150 g vaniljekesam. Topp gjerne med hjemmelaget granola og kvelden er reddet!



Med denne i magen skal jeg være godt rustet til natten! Jeg håper egentlig de fleste av dere sover nå, men om ikke annet er det jo et supert lite frokosttips også!
 

6 kommentarer
    1. Lakenskrekk er VELDIG kjent hos meg…Det er godt å ha en time eller to helt alene. Angrer stadig vekk når jeg omsider kommer meg i seng og kjenner hvor godt det er å legge seg. Og veldig ofte på at jeg ikke la meg tidligere når jeg må stå opp. Uhelbredelig B-menneske!

    2. Har det sånn jeg også! Nå er sønnen min snart 14 mnd, og våkner hvertfall 2 ganger i løpet av natten
      Han våkner kl 00.00 hver kveld/natt, så hender jeg sitter oppe til da, så jeg får tid for meg selv! Er så deilig når roen har senket seg i stuen. Mannen og sønnen sover, og mammaen sitter våken. Hehe!
      Jeg er hjemme med han enda. Så det er litt godt siden han våkner endel om natten. Men aktiviserer han med at vi går i åpen barnehage hver dag:)
      Det blir bedre for oss, husk det varer ikke for alltid, en veldig kort periode av livet vårt!
      Du inspirer meg veldig med alle mat innleggene dine! Masse sunn og næringsrik mat:)
      Kos deg videre, med kjæreste og lille gutten din♡

    3. Takk for en kjempe bra og inspirerende blogg! I mine øyne er du rene jernkvinnen som får til at du gjør, og alltid med et smil om munnen, så det var fint å lese dette innlegget og se at du er menneskelig du også! Hvis du ikke allerede har prøvd det; sov noen netter på et annet rom enn Ulrik. Kanskje sover han lenger hvis han ikke lukter deg/matfatet. Det har iallefall funket bra på mine, så de flyttet tidlig inn på barnerommene sine ☺ lykke til med oppstart av nytt senter! Hadde jeg bodd i Trondheim skulle jeg sannelig meldt meg inn! Du er en bra reklame for arbeidsplassen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg