Mandag & markløft

11.07.2016 - 21:10 8 kommentarer

En ting som er deilig med å komme hjem fra ferie er å trene litt tyngre igjen! Trening med kroppsvekt er bra på ferie, men det er ingenting som slår følelsen av å løfte vekter i mine øyne. Spesielt nå som mangemusklene mine har kommet seg så godt på plass igjen, og jeg kan ta alle øvelsene jeg liker best! I dag kjørte jeg en enkel men god økt, med 5 x 5 repetisjoner i både knebøy, markløft, stående roing og glutebridge. Alle øvelsene ble utført med samme vekt, 30 kilo. Styrken kommer seg gradvis, men jeg innrømmer at det tar lengre tid enn jeg hadde sett for meg. Jeg har jo sett så mange andre nybakte mødre som har fått tilbake styrken etter noen få uker, og jeg hadde et håp om at det skulle bli sånn for meg også. Selv om det tar litt lengre tid enn planlagt stresser jeg ikke med det, men koser meg heller med treningen. Det som er så gøy nå er jo at jeg ser stor fremgang fra uke til uke, og det er supermotiverende!

Topp fra Better Bodies / tights (-50%) fra 2XU / sko fra Adidas (sponsende lenker)


Økta i dag ble kjørt som en sirkel, og mellom rundene var det rett ned på gulvet for å kose med verdens blideste gullgutt. Jeg tror han har arvet humøret mitt, for han smiler stort sett dagen lang. De gangene han blir grinete er han sulten, akkurat som mammaen på det punktet også! Det blir ikke noe problem å gjennomføre øktene mine i alle fall, med denne finingen som heiagjeng:

Hvordan har dere startet treningsuka?

8 kommentarer

Så deilig å kjenne at kroppen blir sterkere - flink du er som ikke stresser videre, men faktisk gir kroppen tid til å tilpasse seg! Å ikke minst for et fantastisk herlig bilde av dere to som avslutning :)

T

11.07.2016 kl.22:01

Du er så flink både med bloggen, treningen og sønnen din<3 Stå på videre!

Ragnhild

11.07.2016 kl.22:51

Markløft i dag. Og ny Pr etter litt over en måned sykmeldt. Weee :D

Marit

11.07.2016 kl.23:17

Samling med spreke gaseller med hoppbakke som lekearena. Det ble noen runder opp og ned. Herlig🏃

Kathrin

11.07.2016 kl.23:38

Jeg trener fem ganger i uken, fire styrkeøkter og en intervall. Er slank, men savner de synlige magemusklene. Går også mye tur. Har du noe tips?

mariemoor

11.07.2016 kl.23:40

Så heldig du er, nettopp funnet ut at jeg ikke kan trene med vekter eller løpe.. har muligens fått fremfall :-(

Koselig bilde av deg og sønnen din :-)

Camilla Acklam

12.07.2016 kl.10:51

Åh så herlig at du begynner å bli sterkere! Kjempefint bilde av deg og Ulrik! :)

Anne

14.07.2016 kl.17:46

Fikk du magemusklene til å gro helt sammen slik som de var før bare ved hjelp av mammamage øvelsene? Jeg fikk også deling, men fikk de ikke helt sammen som før men fått god kontroll på transversus.

Skriv en ny kommentar

hits