Nytt fullkroppsprogram med kroppsvekt

Trening er noe av det beste jeg vet, og derfor er det helt naturlig for meg å trene i ferien. Det jeg derimot ikke er noe fan av er å stresse med å finne treningssenter, derfor er det helt perfekt å bruke kroppsvekt som motstand. Jeg vet at mange av dere satte pris på dette fullkroppsprogrammet jeg postet for en uke siden, og derfor passer det jo veldig godt med ett til. Gjerne ta 12-20 repetisjoner per øvelse, eller per bein i de øvelsene det gjelder. Du kan selvfølgelig gjennomføre som du vil, men jeg anbefaler å kjøre dette programmet som en sirkel. Det vil si at du går dirkekte fra den første øvelsen til den andre, og fortsetter slik til alle øvelsene er gjennomført. Når du har tatt alle øvelsene tar du en liten drikkepause, og gjør det hele om igjen. Her kan du gjennomføre så mange runder du vil / orker / har tid til, men jeg vil anbefale å kjøre minst tre. Hvis det er tungt kan du heller ta en litt lengre drikkepause mellom rundene. Jeg har satt sammen åtte nye øvelser til dere som trener hele kroppen, et helt supert treningsprogram på feire!

Utfall til siden er en fin øvelse for bein. Her starter du med å stå rett opp og ned, før du lar det ene beinet falle ut til siden. Overkroppen følger med, men press brystet frem slik at holdningen er rak. Skyv fra igjen med samme bein, og gjenta på motsatt side.


Spiderman pushups er en morsom variant av vanlige pushups, hvor du trekker det ene benet opp mot albuen i det du går ned. Trekk gjerne annenhvert bein opp når du tar repetisjonene.


Sumo- til smal knebøy er faktisk en tyngre øvelse enn det ser ut som! Øvelsen starter med å stå rett opp og ned, før du går ut i en bred knebøy. Spark i fra og plasser beina tett inntil hverandre, og gå direkte ned i en smal knebøy. Gjenta på motsatt bein, så er den første repetisjonen i boks.


Denne mageøvelsen svir! Strekk ut beina, og trekk de så langt inn til brystkassen du klarer før du gjentar øvelsen.


Donkey kicks er god øvelse for rumpa, her starter du med å stå på alle fire. Løft det ene beinet direkte opp, og hold gjerne et par sekunder før du setter det ned igjen.

Pike pushups er en variant av pushups som har mer fokus på skuldrene. Her står du i en omvendt v, med rumpa opp i været. Desto mer loddrett du klarer å ha overkroppen, jo mer vil belastningen falle på skuldrene.


Brannhydranten er enda en rumpeøvelse, det er jo så mange fordeler med å ha en sterk rumpe! Her vil jeg ikke anbefale å ta 10 repetisjoner, men heller gjøre det hakket tyngre. Gjennomfør først 8 løft på det ene beinet, før du tar 8 på det neste. Deretter tar du 7 på det første beinet igjen, og det samme på neste. Tell deg helt ned til 1 på hver fot, så vil jeg personlig garantere at du kjenner det i rumpa!


Helt til slutt måtte jeg legge inn en liten pulsøvelse, høye kneløft med hopp. Gjerne løft motsatt hånd samtidig som du hopper også, så får du hele kroppen i sving!

Hva sier dere, gjennomfører dere økta før uken er omme?

8 kommentarer
    1. Skal definitivt prøves! Har selv en sønn på 4 mnd, så jobber på som bare det for å komme i form og shaåe til brudekjoleprøving 🙂 Takk for mange gode tips til alt fra øvelser til mat 🙂

    2. Øøøøhhhh… Hadde jeg prøvd alle disse øvelsene på en og samme dag, så hadde jeg ikke klart å gå på fjorten dager… 😀

    3. Gjennomførte i dag. Her fikk lår og rumpe kjørt seg godt, gitt! Takk for kjempebra program! Likte dette programmet like godt som det første. Perfekt med kroppsvekt-program nå i ferien 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg