Fire måneder med favoritten

Det er så stille og fredelig her ute på Frøya, og så utrolig fin natur! Ulrik er hele fire måneder i dag, og vi har brukt bæresele mer og mer. I dag gikk vi deler av turen vår med han i vogn, men etterhvert som terrenget ble lite vennlig for vogna tok vi han heller opp i bæreselen. Som de fleste babyer elsker han kroppskontakt, og stortrives derfor med å sitte så tett inntil mamma på tur. Glad baby og ekstra trening for meg, det må jeg virkelig si er vinn-vinn! Vi har bæresele fra Ergobaby og er kjempefornøyd. Vi var så heldige å få den sponset, men anbefaligen kommer likevel rett fra hjertet. Bæreselen sitter veldig godt på både meg og pappaen, og ikke minst så sitter Ulrik godt i den. Den blir brukt mye når jeg skal rydde hjemme, og på fine turer som den vi var på i dag.




Fire måneder med favoritten måtte selvfølgelig feires, og Ulrik fikk derfor smake søtpotet for første gang. Akkurat som mammaen sin elsket han det, så nå kan vi kose oss med søtpotetmos sammen. Jeg er så uendelig glad i denne lille godklumpen, og han har uten tvil blitt familiens midtpunkt. Jeg kan fortsatt ikke tro at jeg har klart å lage noe så nydelig som han, og er så stolt som det går an å være. Mindre søvn og mindre alenetid gjør ingen verdens ting når jeg får lov til å våkne opp med det smilende ansiktet til Ulrik hver dag. Jeg vet det høres klissete ut, men jeg kan ikke noe for det. Jeg elsker bare å være mammaen til Ullisen min ♥

 

19 kommentarer
    1. Et lite dryss kardemomme på søtpotetmosen er kjempegodt 😀 min lille matmons på 6 måneder elsker det.

    2. Båndtvangen er ikke kun for sauer. Det er tid for både fugler, rådyr, elg etc. å få avkom nå. Uansett hvor god kontroll du mener du har på hunden kan du ikke være sikker på at han ikke tar et nyfødt dyr. I tillegg til at det er veldig uansvarlig å la hunden gå løs nå, så kan du risikere å bøtlegges for over 3000,- dersom du bryter båndtvangen.

    3. Kjære nora!
      Jeg lurer så veldig på om du gir dette i stede for grøt eller om man kan gi begge dele?

    4. Anonym: vi er som nevnt på Frøya, så det er ikke så mye annet enn sau som er aktuelt gitt 🙂 jeg elsker alle dyr, så jeg lar han aldri lar han aldri gå løs i områder hvor det er fare for at han kan gjøre skade 🙂

    5. Ikke bare sauer som skal skjermes for en hund, vet du 🙂 Særlig nå midt i hekketiden. Om hunden ikke bryr seg om fuglene, så kan fuglene sky egg og unger om en hund kommer baust på.

    6. Jeg skjønner du sikkert er lei mas om båndtvang, og du påpeker at det ikke er dyreliv der dere er nå. Men som hundeeier av tispe som får løpetid, så må jeg nesten påpeke at dere kan møte på andre hunder også. Jeg hadde blitt fly forbanna om en han-bikkje begynte å parre seg med hunden min, når hun er villig. Er tispe-eier som får alt av ansvar om det blir valpekull. Forøvrig ser du nesten ingen i Oslo (i byen, ikke i marka) opprettholde båndtvangen, blir gal av det 😉

    7. Som hundeeiere kan vi ikke bli lei av “maset om båndtvang”. Er det båndtvang, så er det båndtvang! Har hund selv, og det er ikke alltid hun får springe løs etter at båndtvangen er opphevet i august heller. Delvis pga at en del fugler har et seint kull som ennå ikke er flygedyktige. Og sau finner vi nesten overalt. Det er ikke alltid de bare er innenfor gjerdene. Men sånn ellers: Kos deg med barn og hund på tur 🙂 Regner med at du ikke blir fornærmet/sint over at vi påpeker båndtvangen 😀

    8. Har du tatt ut nyfødtinnlegget og puta? Hvor lang er Ulrik? Min jente er født samme dag som Ulrik, men hun er bare 59cm lang, så føler hun kommer så langt ned. Men synes det er varmt og trangt med nyfødtinnlegget…

    9. Catrine: vi har tatt det ut ja 🙂 han var 60 cm på 3 mnd-kontrollen, sikkert litt lengre nå 🙂 ble alt for trangt med innlegg og pute, virker som han sitter kjempefint uten 🙂

    10. LH: Absolutt ikke lei av det 🙂 Jeg går aldri løs med han i områder hvor det er fare for at noe sånt kan skje. Ikke bare for tisper/ andre dyr sin del, men for andre mennesker også. Det finnes jo folk som ikke engang liker hunder, og de skal slippe å møte en løs hund i nærheten. Denne stien er veldig oversiktlig, ser langt forran oss hele tiden. De få plassene vi ikke gjør det kaller vi han til oss før hver eneste sving, for å unngå at noe skulle oppstå. Har han aldri løs hjemme i Trondheim, uansett om vi er langt ute i marka. Men her ute er det litt andre tilstander 🙂

    11. Vår baby er nesten i samme alder som din. Synes de første månedene har gått så fort. Bæretøy er helt genialt. Digg å kunne gå i skog og mark uten å drasse på denne vogna :p. I tillegg liker vår bæreselen mye mer enn vogna si :).

    12. Hei på deg😄 Så flott at du bærer, er jo så deilig for både mor og barn.
      Men tenkte jeg skulle tipse deg om den berømte C og M-formen til barn som blir bært. Som du sikkert vet fra trenningen, så er riktig holdning kjempe viktig for å unngå belastningsskader og slitasje skader. Det er det samme med barn, de skal ha en fin C krumning i ryggen, og rumpa skal være lavest, med bena slik at det kan se ut som en M.
      Her kan det se ut som at babyen har litt mer svai i ryggen bare, en enkel fiks på det kan være å ta midjebeltet høyere opp neste gang:)
      Men så koselig tur da, herlig!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg