Solsikke- og speltrundstykker

Nå har jeg tatt sommerferie, og den lille fine familien min er med til Frøya. Her skal vi være i to uker, og det har jeg gledet meg sånn til! Jeg elsker jo denne fantastiske øya, og jeg er helt sikker på at Ulrik kommer til å få mange fine sommerferier her ute. Denne første dagen har vi kost oss ute på tur, og til kvelds ble det nydelige rundstykker. Disse smaker kjempegodt, og er virkelig mettende! Jeg fikk totalt 10 rundstykker av oppskriften, og for å lage de trenger du:

7 dl havregryn ♥ 6 dl sammalt speltmel ♥  2,5 dl solsikkefrø

4 egg ♥ 4 dl vann ♥ 1 ts salt ♥ 1 ts bakepulver

Bland alle ingrediensene godt sammen, og form til rundstykker med hendene. Fordel på et bakepapirkledd stekebrett, og gjerne strø litt ekstra solsikkefrø på toppen. La rundstukkene steke midt i ovnen på 200 grader i omtrent 25 minutter. La de avkjøle seg på rist, før du topper med det pålegget du ønsker. De smaker godt med både søtt og salt på, det kan jeg bekrefte etter dagens kveldsmat.




Egg og kaviar på to halvdeler, nugatti zero og prim på de to andre. Det smakte så godt at jeg allerede gleder meg til frokost i morgen!

5 kommentarer
    1. Hei😊 Har lest bloggen din hver dag i flere år nå(beste treningsboggen uten tvil!😊😊) men tror dette er første gang jeg kommenterer☺️Kunne du laget et innlegg om trening av kjernemuskulaturen, og ulike øvelser? Jeg har trent tung styrke i flere år, men har nå pga skader måtte starte med kjernetrening før det overhode er aktuelt å trene tungt igjen. Har også rester av bekkenløsning og må styrke bekken/mage/rygg. Fikk med meg at du startet med mye kjernetrening etter svangerskapet(noe jeg ig burde gjort den gang..) Du har kanskje skrevet om det før, men jeg har desverre ikke fått det med meg da kjernemuskelatur trening har virket kjedelig;)

    2. Disse skal jeg lage! 😀
      Jeg husker du skrev noe for en god stund siden om en krem som hjalp på strekkmerkene dine. Prøver å lete etter innlegget, men finner ikke. Hva slags krem var det? 🙂 Hilsen gravid med maaasse strekkmerker :'(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg