Rumpeprosjektet fortsetter

Jeg driver fortsatt med “prosjekt få tilbake rumpa mi,” for den forsvant mer eller mindre under graviditeten. Nå er den sakte på vei tilbake, etter noen måneder med fokusering på å trene nemlig rumpa. For det er jo sånn at det man trener på, det blir man god på. Eller får fremgang som det også kan kalles i treningsverden. Vil du ha større biceps må du trene biceps, og akkurat det samme gjelder for rumpa også. Derfor prøver jeg å legge inn noen rumpeøvelser hver eneste treningsøkt. I dag kjørte jeg tre av favorittene mine, alle uten å bruke vekter. Det blir veldig tungt likevel, og jeg fokuserer veldig på kontakt med muskulaturen. Samtidig holder jeg et par sekunder i topp-posisjon i øvelsene, og da svir det altså! Denne lille sirkelen med øvelser er helt super, kjør gjerne med 15-20 repetisjoner per øvelse. Jeg kjørte pull-through, kickbacks og glutebride nå i kveld.

Caps og t-skjorte fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (sponsede lenker)


Kickbacks er en øvelse som kan utføres både med strikk og ved å legge en manual bak kneet. Personlig liker jeg strikk best, og kommer nok til å kjenne denne i morgen. Så vil jeg bare tipse dere i Trondheim om at det er mulig å melde seg inn på Hit the Gym allerede nå! Vi åpner ikke før i august, men de 200 første som melder seg inn får gavekort på 1000 kr. Enda en grunn til å melde seg inn på det som blir byens beste senter med andre ord! Klikk på bildet under for å få mer informasjon:

Håper dere alle har hatt en helt super start på uka ♥

7 kommentarer
    1. Så morsomt å høre! Men jeg lurer på en ting angående rumpetrening. Er det bedre å ta mange reps og lette/ingen vekter så man kjenner at det svir i muskulaturen, eller er det bedre å trene med tunge velter selv om man ikke kjenner irdentlig kontakt med musklene? Målet med treningen er hovedsakelig å få større rumpe/ mer muskler så den blir strammere. Håper du kan svare enten i kommentarfeltet eller i et eget innlegh, da dette er noe jeg lurer veldig på, samtidig som du alltid gir gode svar man forstår seg på.
      Ha en fin dag videre! 🙂

    2. Har lest at kvinner beholder muskelmassen til de kommer opp i førti- eller femtiårene! Du trente jo mye styrke utover i graviditeten, mer enn de fleste andre gravide!! Så hvordan kunne rompa di mer eller mindre forsvinne under graviditeten?

    3. Sunniva: jeg vil anbefale en blanding av både få tunge reps og mange lette. Gjerne del opp de to i ulike økter, så får du trent muskulaturen på ulike måter. En sterkere muskel er som regel en større muskel, men du kan også få muskelvekst av mange, lettere repetisjoner 🙂

    4. Anonym: Det skulle jeg gjerne likt å vite selv, til neste gang! Jeg føler jeg trente bra under graviditetten, men likevel har altså mesteparten av rumpa forsvunnet. Kjedelig for meg, men jeg får bare jobbe den tilbake igjen 🙂

    5. Nora: Nesten alle nye mødre jeg har møtt, har hatt samme problem som deg selv etter fødsel. Leser bloggen til Inger (i Dubai) som selv sa at hun opplevde det samme, og hun også trente både tungt og mye under svangerskapet.

    6. Hei!
      Blitt nærmest avhengig av strikk etter å ha lest om det på bloggen din. Kjøpt inn minibands til hjemme trening og bruker de ofte.
      Viste ikke at man kunne bruke strikk på kickback.. er det mini bands eller må jeg ha powerbands til det? Har du det bare rundt anklene? Litt vrient å se fra bildet ditt.
      Har du noen gode innside lår øvelser? Gjerne med strikk, da jstrikk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg