Naturens eget godteri

Det er lillelørdag, og straks får jeg besøk av jentegjengen min. Hvis vi møtes i helgene har vi alltid noe snacks med, men i ukedagene synes jeg ikke det er nødvendig. Dessuten føler jeg absolutt ikke at jeg har behov for is, sjokolade eller potetgull når det står masse deilig frukt på bordet. Frukt og bær er virkelig naturens eget godteri, og nå på sommeren er det jo så fantastisk mye godt å velge i! Jordbær, mango og vannmelon er uten tvil mine favoritter, og jeg blir aldri lei. Så mitt tips i dag er rett og slett å servere mer frukt/grønt til gjester. Hvis de allerede ikke har oppdaget hvor godt det er har du en gylden mulighet til  å spre den sunne livsstilen sin videre til de du er glad i. Og hva er vel bedre enn det?




Ønsker dere alle en super onsdagskveld ♥

3 kommentarer
    1. Ikveld lagde jeg meg en bolle med jordbær, blåbær og en halv banan. Toppet med litt Sunniva granola og mager kesam! Kommentaren fra kjæresten var at det er mye sukker i d. Og at d naturlige sukkeret, har den samme effekt på kroppen som usunt sukker! Nå skal jeg holde meg unna sukker i ukedagene. Er langt ifra overvektig. Får heller kommentarer på at jeg er for tynn (etter 9 mnd amming) men sukker trenger man ikke uansett. Hva er dutt svar på hans kommentar. E ba han klappe igjen og ikke gi meg råd når jeg ikke hadde bedt om d 😉 for e vet jo å at d er sukker i frukt. Men d må da være bedre enn en sjokkis!!!

    2. Heidi: For en idiotisk kommentar 😮 Det er jo masse vitaminer og mineraler i frukt og bær!!! Vi trenger det! Og vi trenger sukker (karbohydrater), for det er kroppens drivstoff! Fortsett å spise hva du vil! Jeg har selv ammet i 10 mnd, og er godt kjent med amme-apetitten ;p Men hvis jeg ikke spiser nok karbohydrater blir jeg bare for tynn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg