Søtpotetvaffel

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker søtpotet, men jeg har aldri tenkt på å lage søtpotetvaffel før. Etter en super søndag ute fristet det virkelig med vafler til kveldsmat, og den nye oppskriften falt virkelig i smak. Sunne og utrolig gode vafler var uten tvil en godkjent avslutning på dagen. Matvekta mi har streika, og derfor kommer oppskriften i desiliter denne gangen. For å lage disse trenger du:

5 dl søtpotetmos ♥ 3 bananer ♥  4 egg ♥ 5 dl havregryn ♥ 2 dl fibra fullkornshvetemel

1 dl vann ♥ 2 ss sukrin gold ♥ 1 ss kanel ♥  2 ts kardemomme ♥ 1 ts bakepulver ♥ en klype salt

Vask og skrell søtpoteten, før du koker den helt mør. Deretter bruker du en stavmikser for å lage en glatt søtpotetmos, fri for klumper. Jeg brukte to store søtpoteter for å få 5 dl søtpotetmos. Tilsett resten av ingrediensene, og mos alt sammen med stavmikser til du har en jevn røre. Stek i et smurt vaffeljern, og topp vaflene med det du ønsker. Jeg valgte jordbær, sukrin og vaniljekesam denne søndagskvelden. Det blir en veldig stor røre, og totalt fikk jeg ti vaffelplater av denne oppskriften. Jeg ble stappmett av to, så morgendagens lunsj er allerede klar!






Sunnere søndagkos på sitt beste ♥

9 kommentarer
    1. Du bør SERIØST sjekke ut Freeleethebananagirl og Durianrider, Bananiac, Plantriotic etc på youtube. Hvis du virkelig vil utrette en forskjell i verden og miste de ekstra kiloene.
      Du ødela fordøyelsen din da du drev med bikini fitness. Og dersom du vil at sønnen din skal vokse opp som en frisk gutt er High Carb Low Fat veganisme veien å gå. Både for dyrene, helsen din og miljøet ikke minst.

    2. Amanda: fordøyelsen min har det fint den, mulig du tenkte på forbrenningen men den har det fint den og 🙂 jeg er helt sikker på at Ulrik kommer til å vokse opp som en frisk gutt ved å spise sunt og variert, ikke ved å følge en bestemt diett 🙂

    3. Jeg måtte teste disse i dag og de var kjempegode:) til og med godkjent av en skeptisk mann og en kresen toåring:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg