Det viktigste av alt

Se på dette smilet da, det er ikke rart jeg er forelska! Jeg er så utrolig stolt over at jeg har båret frem noe så fantastisk, det er nesten ikke til å tro. Jeg kommer alltid til å sette Ulrik først, og prioritere hans behov. Men på lik linje tror jeg det er utrolig viktig å ta vare på seg selv, for hvis jeg er glad og energisk – da får Ulrik det bedre også. Jeg er en person som liker at det skjer ting, og jeg liker å ha full timeplan. Jeg er for rastløs til å sitte i ro lenge av gangen, det har jeg alltid vært. Men jeg ser ikke på dette som noe negativt, og jeg tror ikke det kommer til å gå ut over Ulrik på noen som helst måte. Jeg har fått noen negative kommentarer på at jeg skal begynne å jobbe i august, og det følte jeg bare for å skrive litt om. For det å jobbe ser jeg bare lyst på, og gleder meg virkelig til å komme i gang. Det er positivt på flere områder, mye fordi jeg er en sånn type person som trives best når jeg får utfordret meg selv og brukt evnene mine. Men jeg synes også det er helt supert at Bjørni skal få tilbringe mer tid sammen med Ullisen vår. Pappaer er jo minst like gode omsorgspersoner som oss mammaer, og kan ta akkurat like godt vare på barna. Jeg synes det er positivt at flere pappaer velger å ta mer av permisjonen enn minimumskvoten, for det tror jeg er godt for både far og barn. Så hurra for at vi lever i 2016, for at begge foreldre har mulighet til å jobbe og for at både mammaer og pappaer er likestilte omsorgspersoner for småtassene våre ♥

Med det sier jeg og Ulrik god helg ♥

20 kommentarer
    1. Jeg synes det er fantastisk at du går ut i jobb. Gjør som du selv vil. At mødre skal ha hovedansvaret for barn er et gammeldags, stereotypisk syn som ikke hører hjemme i 2016 i det hele tatt. Lykke til med nytt senter!

    2. Det er alltid noen som har behov for å komme med negative kommentarer. Du er et flott forbilde på alle mulige måter 😊 Det blir veldig spennende med åpning av nytt treningssenter 😊👍🏻

    3. De som mener det er negativt at du skal tilbake i jobb bør ta en runde med seg selv. Om de selv ønsker å være hjemme med barna og ikke la far slippe til er deres sak, men de bør kunne la være å skrive hvordan DE synes du burde gjøre ting. Jeg ser ikke på det som noe annet enn positivt at du går ut i jobb og far blir hjemme med sitt eget barn, deres FELLES barn. Vi lever i 2016. Folk bør skjerpe holdningene sine, eller i det minste holde de for seg selv og gjøre det de selv vil, og la andre gjøre som de vil. Ikke slenge rundt om hva andre burde gjøre.
      Stå på! 🙂

    4. Jeg ble kjempeglad da pappaen ville ha mer enn minimumskvoten. Veldig bra for både far og småen å få god tid til å bli kjent <3 det er ganske egoistisk av mor å nekte far mer tid enn ti uker, for det er nok bare hun selv som er mest tjent med å knuge på tilnærmet hele permisjonen..
      Det mest slitsomme med å få barn er bedrevitere som blander seg!

    5. Jeg skjønner deg godt! Jeg også blir skikkelig rastløs og permisjon for meg kan bli litt for mye. Men jeg elsker tiden hjemme med mini da 😉 jeg har valgt å studere i permisjonen (noe jeg gjorde sist også) sa pappaen ikke har mulighet til å ta mer enn fedrekvota. Har fått en del negative kommentarer på det, men bryr meg fint lite 😁

    6. Har ingen bekymringer for at du begynner i jobb, når småttisen kan være sammen med pappan sin 🙂 Da var det verre på 70-tallet, da enkelte overlot barnet til dagmamma eller barnehage i en alder av 3 måneder. Ikke det at jeg tror at barnet ikke ble tatt vare på, men jeg synes det var ekstremt tidlig.

    7. Hei! håper du har en fin helg så !langt 🙂 Synes det er fint at dere finner en løsning som passer dere, at kvinner skal være hjemme med barn i 8 mnd – 1 år er et valg og ikke et krav. Noe annet jeg tenker på som jeg synes er flott er at du lar din mann ta ansvar ettersom mange kvinner ikke klarer å gi fra seg barnet til andre fordi de vil ha kontrollen selv. Det viser at du er trygg i deg selv ! Så kreds til deg 🙂 stå på!

    8. Bjørg: på 70-tallet hadde man ikke mange månedene med permisjon, ei heller fedrekvote – og det var ikke barnehager som i dag, kan jo ikke sammenligne det…

    9. Jeg heier på deg! Jeg begynte i jobb igjen når lille jenten vår var 4 måneder også var far hjemme lenge før vi byttet igjen😃 Far og datter har idag verdens beste og forhold og er helt uadskillelige! Tror det er sunt at fedre får være hjemme med barna når de er små😃

    10. Jeg heier på deg Nora. Synes det er en selvfølge at du kan begynne å jobbe i august mens nydelige Ulrik er sammen med pappaen sin.

    11. Hei!
      Jeg synes det er flott at du går tilbake allerede i august. Jeg mener far er like viktig som mor. Tror nok jeg er like rastløs som deg- og jeg dyntes det var fantastisk å starte på jobb igjen etter 6mnd. Min samboer tok da over og var hjemme de siste 6mnd. Det som er så bra med det er at jeg ser min samboer laget sine rutiner og er minst lile flink med vår datter som meg. Hun er nå to år og er fornøyd så lenge en av oss er sammen med henne.

    12. Amen! Det aller beste for barnet og den langvarige relasjonen som dannes til mor og far er jo nettopp at man deler så likt som mulig på ansvaret, så tommel opp! Finnes ikke noe bedre enn mødre som lar pappaene slippe til.

    13. Å stille spørsmålstegn ved at pappa skal være hjemme mens mor begynner å jobbe er helt idiotisk. Er det ikke nettopp valgfrihet og likeverd mellom mor og far vi har kjempet for i mange år nå?? Kos deg med jobbstart og husk at du har krav på lønnet ammefri i inntil en time pr dag i privat virksomhet. Jeg har begynt i jobb og minsten på 13 mnd er hjemme hos pappa 🙂 Superdigg for alle mann!

    14. Ser mange er enige med deg, men synes fortsatt det er alt for tidlig når baby er så liten. Trenger fortsatt amming og mamma!

    15. For noen morsomme bilder!
      Ang. permisjon synes jeg ikke andre har noe med det 🙂 Så lenge lillemann har enten mamma eller pappa der, så er det jo all good!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg