Fruktsalatsmoothie

I dag har vi vært ute nesten hele dagen, det er jo så fantastisk vær ute! Da klarer ikke jeg å være innedørs, jeg vil bare ut. Ulrik har fått seg et fint lite telt som gjør at han kan være ute på verandaen sammen med oss i varmen. Jeg ante ikke at så små babyer ikke skulle ha solkrem, og ble sendt rett ut fra apoteket da jeg dro dit for å kjøpe det. Men telt fungerer jo kjempefint, så kan jeg bare ligge ved siden av og nyte solstrålene. Noe av det beste jeg vet av i varmen er smoothie, og dagens smoothie ble faktisk kjempegod! Etter dåpen til Ulrik ble det igjen masse fruktsalat, som jeg la i fryseren. Rett fra fryseren sammen med en boks kesam lime ble det en utrolig god smoothie. I denne er det eple, banan, jordbær, vannmelon og druer. Da var det bare hintet av lime som manglet, generelt synes jeg kesam lime gjør seg utrolig godt i smoothier. Dagens lille tips fra meg til dere 🙂



Nå er det jo ikke lenge til Ulrik kan prøve å spise smoothie selv også, det blir gøy! Men foreløpig trenger jeg bare å dele med pappaen hans, heldigvis. Disse var nemlig så gode at jeg ville ha alt selv. Nå skal jeg ut i sola igjen for å klippe gresset, skikkelig husmor! Håper dere har hatt en super start på uka ♥

14 kommentarer
    1. Inni ett telt gjør d da ingenting om ikke lua er på!! Jeeeeses!!! 🙊🙈 men, har aldri hørt at små barn ikke skal ha solkrem?? Det må da være bedre å snøre enn å IKKE smøre? Hva med når han ikke er i teltet? Var å kjøpte solkrem nettopp til en på 8 mnd… Men hva er liksom “aldersgrensen” for solkrem? Den var ny! 😉

    2. Ååå, hvem faen er denne luemafiaen?! Alltid er det noen skal henge seg opp i lua. Synes det er fint å se at noen endelig kler AV babyen sin i denne uutholdelige varmen. Ser nok babyer med ullklær i 20 varmegrader, fordi det liksom skal virke kjølende. Men mammaen går i shorts og t-skjorte. Virker ikke ull like avkjølende på voksne? Håper ikke du blir deppa av mammapolitiet. De bør heller bruke energi på å hjelpe barn som virkelig lider under omsorgssvikt, i stedet for å leke luemafia.

    3. Heidi: nei det tenker jeg og ?? var over 20 grader, vindstille og gutten svetta, da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor lue skal på. I følge han på apoteket skal barn under 6 mnd aldri smøres, men holdes unna sola hele tiden 🙂 så jeg får bare holde han inne i teltet hele tiden ??

    4. Lene: haha, luemafiaen – veldig bra ord på det! Jeg tenker at de mener det sikkert godt, men når barnet mitt svetter ser jeg ingen grunn til å ta på han lue 🙂 jeg tenker at jeg kjenner min gutt best, så jeg tar det ikke så veldig til meg 🙂

    5. Herregud a, trenger da ikke lue i den varmen her..
      Det er faktisk farligere å være for varm enn for kald.
      Min ligger også bare i bleia 😀

    6. Hmm…. Det var iallefall helt nytt for meg. Man holder de såklart unna sola men det vil jo ikke være å unngå da. Jeg ville snakket med helsesøster! De vet jo det meste… 🙂

    7. Har måtta kjøpt solkrem til mi på 7 mnd. Livredd for brent babyhud. Dem bli jo brent bare dem bli disponert for sol ett par minutter. Det e mer farlig å ha på for mye klær ikke varmen for babyer en å ha på for lite. Kle av og kle på ettersom temperaturan er. Man kjenne barnet sitt beste sjøl 🙂 flott gutt du har,Nora:)

    8. dette med solrem har jo denne apotekmannen misforstått totalt! Selvfølgelig kan du ha på bayen solkrem, hvordan tror han barn i feks varmere strøk skal overleve. Kjøp solkrem med god samvittighet. For noe tull. Siden du er førstegangsmor så er man usikker, ta en telefon til helsesøster enn å høre på alle disse rådene folk kommer med. Solkrem går helt fint.

    9. Leste at babyer under 6 mnd ikke skal ha solkrem pga kjemiske ingredienser i kremen som kan føre til allergier og betennelser. Har selv en datter på 4 mnd, så foreløpig så holder jeg ho inne i telt til jeg får spurt helsesøster på neste kontroll 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg