All trening er bedre enn ingen trening

God lørdagsmorgen alle sammen! Jeg skal ikke påstå at jeg har vært på HIT for å trene allerede, disse bildene ble nemlig tatt i går. Jeg fikk spørsmål om hvordan jeg legger opp øktene mine nå, så det tenkte jeg å skrive litt om i dette innlegget. Det første jeg starter med er alltid øvelsene for kjernemuskulaturen, som fortsatt er veldig viktig. En av de tingene jeg jobber med nå er å komme ned i planken igjen. Det gjør jeg veldig gradvis, og utfører nå øvelsen knestående mot en benk. Jo sterkere jeg blir, jo lavere blir benken helt til jeg kommer meg ned til gulvet. Selv om jeg smiler på bildet under ristet faktisk hele kroppen min av denne øvelsen! Det er rart å tenke på at en så enkel øvelse kan være så tung, men det er den virkelig for meg nå. Det som er så fint med øvelser som denne er at det er enkelt å se fremgang, og det er jo veldig motiverende i seg selv!

Genser fra Better Bodies / ammesinglett til trening fra Boob / tights fra 2XU / sko fra Reebok (sponsede lenker)


Diagonalstrekk har vært en favorittøvelse for meg i flere år, både for min egen del og for PT-kunder. Fantastisk kjerneøvelse som kan utføres hvor som helst og når som helst! Etter omtrent ti minutter med øvelser som dette går jeg over på å trene med strikk/vekter. Her har jeg pleid å plukke ut en til to øvelser per muskelgruppe, og tar de i sirkel. Så tar jeg så mange runder Ulrik tillater, før han blir sulten/ lei / bæsjer på seg. Som regel tar denne delen 20-30 minutter, men et par ganger har det blitt bare 10 minutter også. Det er ikke så enkelt å planlegge med en liten baby, men all trening er bedre enn ingen trening! Et par av øvelsene jeg tok i går var frontbøy og strake markløft med en kettlebell på 6 kilo. På grunn av at jeg har lett belastning ligger repetisjonsantallet mitt mellom 12-20 på de ulike øvelsene.

Nå venter en handlelørdag på oss, med nasjonaldagen på tirsdag og dåpen til Ulrik neste helg er det litt som må gjøres klart. Når jeg ser at sola skinner kunne jeg heller tenkt meg å bruke dagen utendørs, men det får jeg ta igjen senere. Ha en super lørdag alle ♥

3 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg lurer på om du kan anbefale noen enkle øvelser som styrker bein og rumpe, til en som sliter VELDIG med treningsmotivasjkon. Jeg har etter fødsel havnet i motsatt situasjon som deg. Gikk ikke så mye opp og nå etter å ha ammet 8 mnd er jeg nede i 57 kg, er 178 høy 🙁 Har en 5 kg kettlebell hjemme. Det er så ille at jeg ikke tørr å gå på treningssenteret fordi jeg er blitt så tynn 🙁 Noen tips?

    2. Gleder meg SÅ til å følge deg videre mot formen igjen nå 😀 Du er og har alltid vært en stor inspirasjon! Men jeg lurer på hvordan det er med huden din nå, etter graviditeten? Jeg har også PCOS, og jeg har fått så mye arr som aldri vil gå bort:( Du ser heldig ut og har slupper unna arrene!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg