Seige sjokoladekuler

Det er fredag, og jeg har hatt lyst på sjokolade hele dagen. Jeg tok denne oppskriften på brownies med dadler som jeg har hatt sukess med så mange ganger før, og endret litt på den for å lage disse seige sjokoladekulene. De ble utrolig gode, og det beste av alt er at det tar fem minutter å lage røra. Det du trenger er disse ingrediensene:

100 g myke dadler ♥ 50 g nøtter ♥ 1 ss kakaopulver

1 ss vann ♥ en klype salt ♥ kokosmasse

Kjør nøttene i en kjøkkenmaskin til de ligner mel. Jeg brukte valnøtter denne gangen, men det smaker også godt med mandler, pistasj- eller cashewnøtter. Tilsett resten av ingrediensene og kjør videre til du har en jevn masse uten klumper. Form til kuler og rull i kokosmasse før du setter de i fryseren i en halvtime. Deretter er de klare til å nytes, fantastisk gode sjokoladekuler med god energi. Jeg fikk seks store kuler, men det skal sies at viljestyrken sviktet så jeg spiste deler av røra. Hvis du klarer å la være får du nok åtte av disse sjokoladekulene. De har en rik sjokoladesmak samtidig som de er søte, og stiller uten tvil sjokoladesuget jeg har hatt i dag. Dette er perfekt fredagskos på litt sunnere vis, akkurat som jeg liker det.





 

14 kommentarer
    1. Jeg må bare spør, hvem prøver du å lure? Deg eller oss? Man ser jo på kroppen din at du ikke spiser bare det sunne som du legger ut.. Jeg sier ikke at du er tjukk eller overvektig, men hadde man bare spist det du legger ut, så hadde man vært rimelig fit.

    2. Anonym: Jeg velger å le av denne kommentaren jeg 🙂 Jeg fødte en baby for 6 uker siden, så at jeg ikke er fit enda det hadde i alle fall ikke jeg forventet. Hvis jeg hadde trodd at den skulle vært tilbake der den var nå, DA hadde jeg lurt med selv da 🙂

    3. Nei, det er ikke det jeg mener.. Du er flott og jeg mener ikke at du skulle vært som før, langt i fra! Men du promoterte den kosten her også under svangerskapet, så jeg tror du lurer deg selv OG oss med snop og mat du ikke viser på bloggen, for man ser jo at du ikke kun har spist det du presser fram på bloggen…. Da hadde jo utfallet vært annerledes, det sier jo seg selv….

    4. Disse så nydelige ut! Denne oppskriften skal lagres 🙂 Men – jeg har ikke kjøkkenmaskin. Går det an å bruke stavmikser i stedet, eller tror du det vil bli “for hardt” for den? Går det kanskje an å bruke mandelmel e.l. i stedet?

    5. Anonym: De gangene jeg spiser godis – for det legger jeg ikke skjul på at jeg gjør – så legger jeg det ut på bloggen 🙂 Så jo, jeg spiser den maten som er på bloggen og ser likevel ut som jeg gjør 🙂

    6. Oda: Jeg tror det skal gå fint altså! Min stavmikser klarer i alle fall å knuse nøtter slik at de blir helt fine, så da klarer helt sikkert din det også 🙂

    7. For en tullete kommentar anonym! Tror ikke det finnes er mer ærlig treningsblogger enn Nora, så at hun driver med lureri er det dummeste jeg har hørt. Nei, tommel opp for deg og ærligheten din Nora 🙂

    8. Hvorfor var den tullete? Det er jo et ærlig spørsmål, jeg kritiserer verken utseende eller vekten hennes…. Jeg stiller bare et spørsmål: for det ho legger ut er et relativt sunt kosthold og skulle jeg spist samme type mat hver dag så hadde jeg rast i vekt. Ja, alles kropper og forbrenninger er forskjellige, men når kostholdet er slik hun viser, så er det ikke så rart man lurer? For dersom man spiser normal mengde av maten hun promoterer, så hadde som sagt kroppen til enhver vært deretter. Det er et enkelt mattestykke……. Og igjen, bare for å ha det på det tørre, jeg syntes Nora er nydelig og har 1000 ganger flottere kropp enn det jeg har eller noen gang kommer til å få, og hun er ikke minst dyktig når det kommer til matlaging og oppskrifter. Så det er ikke det det står på, jeg stiller bare spørsmål ved mat/mengder og hvordan kroppen ser ut.

    9. Anonym: takk for fine ord, men jeg kan altså avkrefte tankene dine 🙂 det du ser på bloggen er det jeg spiser, alle måltid er selvsagt ikke på bloggen men det går alltid i det samme som vises frem 🙂 men for at jeg skal bli rippa krever det et helt annet regime, jeg vet akkurat hva som skal til men velger heller å ha muligheten til kunne bake sunt og kose meg i helgene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg