Partrening i fjæra

I dag viste Trondheim seg virkelig fra sin beste side, med fantastisk fint vårvær. Jeg gikk tur med mamma, pappa og lillesøster på Ladestien, og der var vi virkelig ikke alene. Det er så godt å se at så mange spreke folk ut på tur synes jeg, og jeg var virkelig misunnelig på alle som jogget i de fine omgivelsene. Jeg er ikke helt klar for jogging enda, men jeg har fått eksperthjelp når det kommer til magemuskler og komme i gang med trening igjen – det skal jeg fortelle dere mer om i morgen. Nettopp fordi jeg ikke er helt klar enda fikk lillesøster ta seg av de tyngste øvelsene i dag, men jeg fikk heldigvis vært med på litt jeg også! Knebøy rygg mot rygg er supert hvis du er ute på tur sammen med en venn, krevende for begge to.

Kompresjonstights fra 2XU (-31%) / vindjakke fra Röhnisch ( sponsede lenker)


Både pushups og det å gå trillebår er tunge og gode øvelser som kan gjøres utendørs, her kan man virkelig få trent overkroppen godt! Du trenger ikke alltid å ha så mye utstyr for å få trent kroppen litt ekstra, det handler bare om å være kreativ.


Det ble ikke den raskeste turen i dag, men det var utrolig koselig å være ute sammen med familien i det fine været. Den vanlige trillerunden min i sentrum er 6,5 kilometer, den gikk jeg både fredag og lørdag. Med dagens tur er jeg oppe i 20,5 kilometer, og det synes jeg ikke er så verst på tre dager jeg! Ligger godt an i forhold til kilometerchallengen i alle fall, så jeg må kanskje gjøre neste challenge hakket mer utfordrende.

Nå sitter vi i sofaen og venter på at mor skal servere indrefilet til middag, det er virkelig innafor! 

9 kommentarer
    1. Jeg bare lurer litt på ang rutiner med spising og soving på lille U. Har han kommet inn i en fast rytme så det er enkelt for deg å planlegge turer osv? Hender det at han våkner på tur og blir sulten uten om fast tid? Vi gikk mot skansen fra solsiden idag, og lillegutt her hadde fått mat og sovna i vogna først. Våkna til litt akkurat idet vi gikk. Som vanlig sovner han til igjen, men ikke idag. På tilbaketuren ble det bare skriking, så da var det bare å komme seg hjem for mating igjen. Blir litt stressa og ukomfortabel når sånnt skjer der det er litt vanskelig å dra fram puppen,men det er vel bare sånn når dem er så små. Min er forresten 3 dager yngre enn din :)Noen tips?

    2. Takk for en flott challenge, fikk meg til å komme meg ut av sofaen etter påsken og en sykdomsperiode. Hittil har jeg lagt bak meg 25 km, så ser foreløpig ut som om jeg skal klare utfordringen din innen fristen 🙂 Veldig gøy!

    3. Maria: åh, det skjønner jeg var kjipt! Er så fælt når de gråter :/ jeg sørger for å holde han våken en god stund før vi går tur, og ammer + skifter rett før vi går ut. Da sover han som regel hele turen, bruker litt over en time på den vanlige trilleturen vår 🙂 men ellers er ingenting som heter rutiner enda, men akkurat dette før med trilling fungerer bra 🙂

    4. Glemmer at du bor i Trondheim helt til du skriver det, haha! Lenge siden jeg har gått tur på Ladestien nå, må definitivt få til en tur der snarest 😀 Og imponerende fast trillerunde du har! 🙂 Følte meg ekstra slappfis som har ligget i sengen og sett Grey’s i hele dag, men sånn er det å være forkjølet for min del 😛 Man tror man er frisk, også kommer trykket i hodet når man bøyer seg fremover, haha.. Satser på å kunne joine litt på challengen din fra imorgen eller tirsdag, og hvert fall på de som kommer senere 😀

    5. Herlige bilder! Vi er heldige som bor i Trondheim, er så mange fine natur-steder å gå 🙂
      Lurer forresten på noe ang vannvekt. Jeg sliter fryktelig med det. Ikke engang på morgenen er jeg helt “lean.” Har du noen tips? Noen steder å få kjøpt vanndrivende eller noe? Magen står rett ut og det går utover livskvaliteten min. Har et sunt kosthold uten tilsatt sukker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg