8 tips til sunnere påskegodis

Det er søndag, og noen av dere har kanskje tatt påskeferie allerede slik som oss. Jeg er 100% for at en kan kose seg med sjokolade og godis i påsken, men det kan bli litt mye om man skal spise mye av det hver dag hele påsken. Derfor tenkte jeg å komme med noen av mine favoritoppskrifter når det kommer til sunnere kos, som passer midt i blinken nå i påsken!

Sukkerfrie sjokoladehjerter med melkekrem smaker som påskeeggene til Freia, men kan nytes med verdens beste samvittighet. Jeg har tatt med meg formene mine til Frøya for å lage enda flere varianter av denne oppskriften, den er nemlig farlig god!

Marsipan hører også påsken til, det er jo så godt! Vanlig marsipan har jeg ikke spist på flere år, for denne varianten er så lik originalen at det absolutt ikke er behov for det. Oppskrift og fremgangsmåte finner dere her.

Appelsiner smaker ikke bare godt på skitur, men også i kake! Denne smaker virkelig av påske, samtidig som den er saftig og god. Oppskriften finner dere her.

Knallgode karameller helt uten sukker og med bare fem ingredienser finner dere oppskriften på her.

Jeg har ikke tall på hvor mange oppskrifter på sunnere kjeks jeg har delt her på bloggen, men den beste av dem alle finner dere her.

Kakao smaker godt uansett hvor du er på påskeferie, enten du er på fjellet, på kysten eller i byen. Denne er sukkerfri og ekstra proteinrik, super påskekos!

Har du lyst på Bounty bør du virkelig sjekke ut dette innlegget – smaker like godt som originalen!

Har du lyst på noe som ikke krever så mange ingredienser og som er ferdig i en fei kan du smelte mørk sjokolade og dyppe jordbær i den, så har du en super liten påsketreat!

Dette er noen av mine favoritter, men hvis dere vil ha mer inspirasjon kan dere sjekke arkivet mitt i kategorien bakst og dessert. Her ligger nemlig alle de søte og sunne oppskiftene jeg noen gang har postet, her finner du garantert noe som faller i smak!

5 kommentarer
    1. Hei Nora! Kan du prøve å få kategorien “Bakst og dessert” fordelt på flere sider istedenfor en side? Både datamaskin og telefon lukkes fordi de ikke klarer å laste ned all data… Er så sugen på noe sunnere godt, men får ikke laget noe da jeg ikke får se oppskriftene 😭

    2. Så masse godt å velge i her! Du er en flott inspirasjon nå som kiloene skal av etter graviditeten. Jeg fikk baby to dager etter deg, og jeg fullammer.. men har gått OPP 2 kg! Hadde gått ned 8 kg 1 uke etter fødsel, 2.5 uker etter fødsel er 2 kg kommet på igjen. Jada, kunne spist sunnere/mindre, men matlysten er enorm. Opplever du dette? Jeg har også store rifter som må gro, ergo lite trilleturer/aktivitet. Hvordan klarer du så stor vektnedgang samtidig som du ammer? Tar i mot alle tips!!!!!

    3. Hei Nora! Akkurat begynt å lese bloggen din, og jeg må bare si at jeg elsker den! Tusen takk for mange gode tips både ved vektnedgang og ikke minst ved sunne og gode måltider! Du har helt sikkert skrevet innlegg om dette tidligere, men; kunne du laget et innlegg og delt med oss de 10 beste lav-kalori middagene du vet om?:) Du er så flink!

    4. Hei hei! 😀
      Har prøvd å lage marsipanen 2 ganger men blir alltid så utrolig klissete! Må da ta en del mer mandelmel oppi. Men da blir d altformye mel?? Noe jeg gjør feil? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg