Omelettpizza

Det er onsdag og lillelørdag, da passer det perfekt med en god oppskrift til dere. Jeg har postet den tidligere, men den er så enkel og genial at den fortjener å vises frem igjen. Denne pizzaomeletten er nemlig ferdig på en halvtime, og smaker virkelig godt. Start med å piske tre egg sammen med krydder av ønske. Jeg brukte salt, pepper, chili og hvitløk. Stek i ei panne med litt smør/olje som en tynn omelett. Vipp omeletten over på et bakepapirkledd stekebrett, så har du pizzabunnen klar. Jeg smurte litt pesto over bunnen, men her kan du også bruke tomatpure eller ketchup. Topp med det du ønsker, jeg lagde to forskjellige varianter i dag. Min hadde kalkunskinke på, mens kjæresten fikk en med chorizo. Av grønnsaker brukte jeg tomat, purreløk, paprika og fersk sopp – før jeg toppet med ost. Sett omelett pizzaen inn i ovnen på 200 grader i omtrent 20 minutter.


Under steketiden kan du gjerne lage en frisk salat og servere på siden, det blir ekstra godt til! Kjæresten var så sulten at han spiste opp sin før jeg fikk tatt bilder, og da ble jeg faktisk litt sint. Ikke bare-bare å være sammen med denne bloggeren altså, haha! Uansett, fyll kan varieres i det uendelige ut i fra hva du liker best. Bunnen er virkelig full av gode næringsstoffer, som gjør at dette måltidet gir metthetsfølelse i mange timer. Like godt til lunsj, middag og kvelds – omelettpizza slår aldri feil!



7 kommentarer

Siste innlegg