Påskestemning

For en fantastisk uke vi har hatt her i trøndelag! Med sol og blå himmel hver dag har det virkelig vært perfekt for trilleturer, og det har vi utnyttet til det fulle. Påskestemningen har kommet allerede, det er det absolutt ingen tvil om. Hver gang jeg er ute og triller legger jeg inn noen enkle øvelser med kroppsvekt, bare for å utfordre kroppen litt. Nå har det jo snart gått to uker allerede, og jeg kjenner at jeg virkelig savner det å trene. Likevel tror jeg at jeg har godt av å holde litt igjen, og heller fokusere på trening av bekkenbunn ei stund til. Så da holder jeg meg til enkle øvelser utenom, i dag ble det triceps dips på benk. Jeg prøvde også å løpe bittelitt med vogna bare for å teste, og det kjentes veldig bra! 

Tights og genser fra Craft / lue fra Kari Traa (sponsede lenker)

Bare for å bygge opp under påskestemingen gikk vi innom butikken for å kjøpe appelsiner på vei hjem, jeg elsker virkelig denne priskrigen! Spesielt nå som butikkene også har satt ned prisen på ting som appelsin, og ikke bare smågodt. Appelsiner koster nå 2,90 kr kiloen – og da er det virkelig innafor å lage et stort glass med ferskpresset appensinjuice. Til vanlig synes jeg det blir litt dyrt å lage juice, det gikk nemlig fire store appelsiner med for å lage dette glasset med juice. Men i dag var det ingenting som stoppet meg fra å lage det, og jeg tror det blir mange slike glass fremover også!

Ønsker dere alle en fantastisk fredag og riktig god helg!

14 kommentarer
    1. Så deilig! Føles det godt å bare være deg selv i din egen kropp igjen?:-) og kommer du til å legge ut bilder av hvordan magen er nå etter fødsel, og fremover når du kan starte å trene igjen?

    2. Du gløder virkelig etter fødsel! Du ser godt ut. Bare en liten varsku ang. jogging så tidlig etter fødsel. Er en grunn til at de sier ingen trening i barseltiden, da spesielt ikke jogging så legger trykk på bekkenbunn. Har ei bekjent som startet tidlig med jogging, det føltes bra for henne og, helt til hun etter joggeturen oppdraget prolaps i skjeden. Det er mye de nede som har fått juling og som skal på plass. Ta godt vare på deg selv. Det blir tidsnok tid for trening.

    3. Mamma til en: tusen takk for det 🙂 jeg er veldig forsiktig, det var kun en kort strekning for å få testa ut vogna. Det føltes som jeg kunne løpt mye lenger, men jeg får holde igjen noen uker til 🙂

    4. Enig meg deg, Nora. Det skulle mye heller vært priskrig på frukt og grønt. Kjøpte 2-3 kg appelsiner i dag jeg også, til sammen pris som deg.
      (Burde vel innrømme at jeg kjøpte priskrig-smågodt også. Målet er å gjemme det lenge/fordele det over tid, men det er vanskelig gitt. Og sjokoladen legger seg mye mer over magen enn det appelsinene gjør…)

    5. Trening allerede?;/ du kommer til å ødlegge deg å få delte magemuskler:/ skjedd med 2 venninder av meg.. Er en hrunn for at det sies iaff 6 uker!

    6. Ida: så lenge man gjør det forsiktig og er nøye på å trene bekkenbunnsmuskulaturen er det ikke sånn at noen få øvelser med kroppsvekt ødelegger noen 🙂

    7. Jeg kommer ikke i påskestemning når jeg ser det øverste bildet hvor det ser ut som om du, hvis du er uheldig og mister balansen, med det høyre beinet vipper barnevogna i vannet! Ellers lurer jeg på hvordan det går med huden på lårene dine, er strekkmerkene blitt mindre synlige?

    8. Anonym: Det var det absolutt ingen sjans for at kunne skje, så du trenger ikke bekymre deg for det 🙂 Strekkmerkene er mye mindre synlige ja, så det er jeg glad for!

    9. Ida: “delte” magemuskler er ikke noe du plutselig får. Her har du misforstått. Anebefaler deg å lese deg opp på temaet og ta en prat med kiropraktor. For nå er du ute å kjører…

    10. Å HERREGUD så mange teite kommentarer du får! Creds til deg at du orker å dele så mye.
      Ta dere en bolle alle sammen.

    11. Kjempe inspirerende blogg og spesielt når jeg selv er en treningsentusiast og gravid i 5 mnd. Jeg blir så inspirert av å se hvor aktiv du er både før og etter fødsel. Jeg hører mye “råd” om trening både før og etter fødsel men ser at du er i gang allerede. Har du noen generelle tips om hvor fort man kan/bør sette i gang og hva man må tenke på? Løpevognen din var superfin!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg