Squats & sushi

Det er så mye som føles så bra nå, på så mange forskjellige måter. En av de små gledene er at jeg kan spise hva jeg vil igjen, og det har virkelig vært en god del ting jeg har savnet. Spekeskinke og sushi er noen av tingene jeg har savnet, og i kveld skal jeg kose meg med en biff som ikke er ihjelstekt. Litt sushi har jeg spist mens jeg var gravid da det skal være trygt, men jeg har holdt litt tilbake likevel. Men i går kunne jeg virkelig kose med med sushi, og gjett om det var godt! Etter maten skulle vi se idol og noen episoder house of cards, men vi var så trøtte at vi sovnet halvveis ute i idol hele gjengen. Halv ni på en fredagskveld, det tror jeg er ny rekord!


Sånn er det når vi har en ny sjef i huset! I går var vi på Byåsen for å se på huset vårt, vi driver jo fortsatt med oppussing. Planen var at vi skulle bli ferdige til Ulrik kom, men vi ligger litt bak skjema. Men det blir utrolig bra når det blir ferdig, og jeg gleder meg virklig til å vise det frem til dere. Mens vi var der tok vi oss en trilletur i det nye nabolaget vårt, og jeg benyttet samtidig muligheten til å kjøre noen knebøy med Ulrik. Det var faktisk ganske tungt, enda han bare veier tre kilo! Det blir nok mest bekkenbunnstrening og trilling de neste ukene, for jeg stresser absolutt ikke med å komme meg tilbake til styrketrening nå med det første. Jeg skal bare ta ting litt som det kommer, så regner jeg med at ting faller å plass av seg selv etterhvert.



Åh, jeg er så stolt altså! Det kommer nok til å bli en del babyspam fremover, så får dere bare hyle ut i kommentarfeltet om det blir for mye. Jeg er jo så forelska i han at jeg kunne postet ti bilder om dagen! Nå skinner sola og vi har tenkt oss ut på enda en trilletur, Guapo har ikke helt skjønt hvordan han skal gå ved siden av vogna enda så det må vi øve litt på. Vi ønsker dere alle en super lørdag

22 kommentarer
    1. Du er så flott og inspirerende. Du virker så snill og god. Ønsker deg en fantastisk helg med den flotte familien din =)

    2. Herlig å lese at du trives i den nye tilværelsen som mamma 🙂 Hvor bestiller du sushi fra? Pleier å bestille fra mong, men dette så litt mer spennende ut!

    3. Så herlig 😃💙 Du må veldig gjerne poste babyspam for min del! Har termin om en måned så synes det er veldig gøy å høre alt om den tiden dere er inne i nå 🙂

    4. Synes det er rart at du har valgt å tatt på deg ei god og varm lue, mens du ikke har tatt på gutten din lue? Jeg bryr meg null og niks om at dette var for ei kort stund. Du går aldri ut uten lue på en nyfødt baby, selv om det er sommer! Tenk alltid på hva du har på deg selv, og ta minst lile mye klær på babyen din…. Ikke mye som beskytter hans hode, sammenlignet med ditt. Jeg skriver ikke dette for å være ekkel, for alle må lære. Lykke til videre

    5. Enig om det med lue. En nyfødt skal ha lue utendørs (og inne om han ligger på et kjølig soverom. Det er stort varmetap på hodet 🙂
      Jeg er spent på om vannet du hadde i kroppen allerede er (delvis) forsvunnet?

    6. Bjørg: jeg tenkte det gikk greit i og med at det var så kort tid det var snakk om, men mulig jeg tok feil der da 🙂 Noe av vannet er forsvunnet, men mye henger igjen enda så jeg håper det forsvinner snart det og 🙂

    7. Fin blogg😀 men babyer skal IKKE ha lue inne på kaldt soverom som noen sier! Skummelt at noen tror det, det er også nylig forsket på at det ikke er større varmetap via hodet enn resten av kroppen. 😉

    8. Mammapolitiet er ute på tokt 😂 Går vel helt sikkert bra! Gleder meg til å lese fødselshistorien, gratulerer så mye😊

    9. Tar tilbake det om lue inne 🙂 Det brukte jeg vel aldri på mine heller. Unntaket er vel om det er veldig kaldt rom, og det er det sikkert ikke. Angående varmetap via hodet, så vil jeg tro at et hode uten lue mister mer varme enn en påkledd kropp. Det var det jeg mente. Og vi kjenner det jo selv når vi er ute: Det er lettere å fryse i hele kroppen om vi ikke har lue på.
      Ikke ment å være mammapoliti, vil bare gi gode råd. Og det er jeg sikker på at Nora setter pris på 🙂

    10. Hei!
      Hadde også vert gøy å sett det du har av babyutstyr. Og hvorfor du har valgt den vognen du har. Har samme vogn og er kjempe fornøyd med den, men vet det er mange som ikke er det. Spennende å se hva du syns 🙂

    11. Gratulerer så mye Nora 😉 Jeg mener heller ikke å være mammapoliti men synes ikke det stemmer som det skrives her at man skal tenke på hva man har på seg selv og kle på babyen minst like mye. Alle babyer er forskjellig, og hvis de da i tillegg ligger i lin vogn med kanskje vognpose som er beregnet opp til 30 minus så er det fort gjort å kle på babyen for mye. En baby/barn sier ifra når det er for L
      kaldt men ikke hvis det er for varmt… Da kan det faktisk gå riktig galt. Fikk barn selv i en varme måned og vi brukte lue ute første ukene men etter det ble det faktisk for varmt men har aldri brukt det inne. Synes du skal føle på selv hva du synes er riktig for dere 💙

    12. Ser at noen skriver at han må ha lue på når han er inne, og det er bare bullshit. Bruk av lue innendørs kan føre til overoppheting og krybbedød, så at mammapolitiet er på ferde og gir bullshit-råd til en nybakt mamma, er skremmende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg