Chocholate chunk cookies

Jeg vet at det er flere sjokoladeelskere enn meg der ute, som gjerne kunne spist sjokolade hver eneste dag. Det fine er at det kan man jo faktisk, selv uten å få i seg store mengder med sukker. Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften å havrekjeks med sjokoladebiter, og endret litt på den for å få sjokoladekjeks med mektig smak. For å lage kjeksene trenger du:

80 g smør ♥ 5 toppede ss sukrin gold ♥ 3 ss fibersirup clear  ♥ 200 g glutenfri havregryn ♥ 3 egg

30 g bakekakao ♥ 1 ts ekte vaniljepulver ♥ 3 ss fiberfin ♥ 70-80 sjokolade

Bland smør, sukrin gold og og fibersirup i en liten kaserolle. Hvis du ikke har fibersirup kan du også velge å bruke yaconsirup, eventuelt andre typer sirup. La det smelte, og rør godt sammen. Bland alle de andre ingrediensene i en bolle, og hell smørblandingen over. Sjokoladen hakker du opp i passende biter og rører godt inn. Jeg valgte å bruke sukkerfri sjokolade, det smaker jo akkurat like godt! Jeg sparte også noen sjokoladebiter som jeg fordelte på toppen av kjeksene. Bruk to spiseskjeer til å forme til kjeks, og fordel på et bakepapirkledd strekebrett. Stek midt i ovnen på 180 grader i 20-25 minutter. La de avkjøle seg på rist før de er klare til å nytes, kjeks smaker alltid best med iskald melk til synes jeg!

Lenkene i innlegget er sponset



Jeg sett at mange anbefaler å bake mye før fødsel, slik at en slipper å tenke på å lage noe for å servere gjester når bebisen har kommet. Men selv om jeg skulle ha havnet på fødestua i kveld tror jeg ikke det hadde vært igjen noen kjeks, de var nemlig skummelt gode!

4 kommentarer
    1. HeI, Nora! 🙂
      Kunne du ha lagt ut bilde av hvordan tatoveringen din ser ut nå som du er gravid? 🙂

    2. Hehehe, der kom oppskriften😁 Gjett om den skal prøves ut i dag! Ser fantastisk gode ut!
      Nå må du ut å løpe trapper, Nora, så får du muligens møte gullet💙 snart!😉
      Vil ønske deg lykke til😊😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg