Fullmånetrening og smakstest

I kveld er det fullmåne, og da sies det at det er større sannsynlighet for at fødsler skjer. Månen påvirker jo flo og fjære, og da sies det at månen kan påvirke at vannet går for gravide som er nære termin også. Jeg har ikke sjekket opp om det bare er en myte eller om det faktisk er noe hold i det, men jeg har troa likevel! For å virkelig hjelpe til selv også løp jeg derfor trappene på HIT opp og ned 20 ganger med bulgarian bag på ryggen etter dagens beinøkt, herregud så tungt det var. Trapper skal jo også hjelpe fødsler i gang, så da får vi se da! Om bloggen ikke blir oppdatert i morgen så vet dere hva som har skjedd, haha. Uansett om en er gravid eller ikke er trappetrening en super måte å få opp pulsen på, og ikke minst å bruke opp det siste kruttet i beina etter ei beinøkt. Jeg brukte en bag på 12 kilo, og det holdt i massevis for meg.

T-skjorte fra Adidas / tights fra Craft (sponsede lenker)


Etter trening letet jeg hele byen rundt for å finne de nye variantene av skyr, jeg elsker jo å prøve ut sunne nyheter! Jeg prøvde kokos, grønn te & sitron og kiwi & lime. Hvis noen skulle lure er jeg ikke sponset av skyr, men kunne gjerne tenkt meg å være det. Da hadde jeg spart mang ei krone da! Uansett vil jeg tipse dere om disse fordi det er sunne alternativ som er proteinrike og supre mellommåltid i en hektisk hverdag.




Den jeg hadde høyest forventninger til, nemlig kokos var den jeg likte minst. Kokossmaken var for mild, så den ble alt for tam for min del. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe denne igjen. De to andre derimot, var helt utrolig gode! Det var litt vanskelig å bestemme seg, men jeg tror grønn te & sitron er den smaken som vinner en hårfin seier hos meg. Utrolig frisk og god, nesten som en liten dessert i seg selv. Guapo synes også smaken var digg ser dere, glemte helt manerene sine mens han slafset i vei! Ønsker dere en super mandag, kryss gjerne fingrene for at fullmånen hjelper meg i kveld

20 kommentarer
    1. Jeg skal krysse fingrene for deg!! Begynner å bli utålmodig selv på dine vegne! 😉 Masse lykke til med det du har i vente, både fødsel og en ny hverdag!! 😀

    2. Dæven så sprek høygravid du er!!
      Jordmødrene på Ahus mente helt klart at fullmåne kunne påvirke, jeg skulle på igangsetting 10 dager på overtid, men startet av meg selv, og da jeg kom til føden hadde de det kjempetravelt, hadde hatt mange flere fødsler enn normalt allerede, og mente helt klart at dette hadde med fullmåne å gjøre!:D
      Ønsker deg masse lykke til, og sender over noen gode fødevibber!:)

    3. Lykke til. Jeg har termin selv i morgen og håper fullmånen kan hjelpe meg ☺ Sees på St.Olavs da 😄

    4. Har ikke funnet kokos selv enda. Men jeg fant derimot skyr med vanilje og kaffesmak! Den var rågod syns jeg 😀

    5. Hvor fant du den skyren med kokossmak? Leter hele tiden i butikkene her i Trondheim, men har ikke funnet den enda.

    6. Skulle ikke forundre meg…. Fullmåne påvirker veldig mye, jeg jobber på sykehjem og på stigende måne sover pasientene dårlig. Vær påvirker kropp og smerter. Vil tro at fødsler kan påvirkes og. Krysser fingre og tær for deg!!

    7. Woow, så sprek! Åh, så morsomt, spent på dine vegne, fødselen min startet på natta da det var fullmåne 🙂

    8. Hei Nora,
      jeg lurer på om du kunne komme med noen gode tips til treningsklær under graviditeten. Jeg er snart halvveis nå og det vanlige treningstøyet passer ikke lenger. Vet jo du er sponset av x-life, men om du har noen gode tips blir jeg veldig glad 🙂

    9. Må si meg enig i en kommentar over, ser ut som magen har blitt mye lavere, og det er jo et godt tegn 😉

    10. Ikke for å skuffe deg, men jeg har sauer (uten sammenligning forøvrig :-), og jeg har ALDRI sett noen sammenheng mellom fullmåne og fødsel (lamming). Jeg har parringsdato for en del av dem, og regner meg fram til forventet lamming. Ser ALDRI at det er flere fødsler om det er fullmåne (selv om ei i familien spør om det er sammenheng HVERT år 🙂 Babyen din kommer når den er klar 🙂 Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg