Alt er bedre enn ingenting!

I en hektisk hverdag er det mange som føler at de ikke får tid til trening. Hvis lista for ei treningsøkt hadde blitt lagt litt lavere tror jeg nesten alle hadde fått tid til litt trim i hverdagen. Det er nemlig ikke sånn at du må sette av en time for å trene, alt er bedre enn ingenting. I dag gjennomførte jeg ei hel økt på 30 minutter, og da var jeg kjempefornøyd med egen innsats. Hele kroppen fikk trent, og jeg var god og svett etterpå. Om du ikke har tid til å dra til et senter – så bruk egen kroppsvekt hjemme i stua eller gå deg en tur ut. All trening er nemlig bedre enn ingen trening, og bare 20-30 minutter daglig kan gjøre en enorm forskjell! Jeg kjørte ei økt med supersett i dag, det vil si at jeg kjører to øvelser om hverandre.  Pausen tar jeg etter begge øvelsene er gjennomført, og på den måten sparer jeg masse tid i løpet av økta. Pulsen blir høyere også, så her er det flere positive effekter. Økta i dag så slik ut:

1a Sumo markløft 4 x 10, 40 kg

1b Pushups 4 x 10

2a Nedtrekk 4 x 10, 40 kg

2b Knebøy med bulgarian bag 4 x 20, 15 kg

3a Skulderpress med bulgarian bag 4 x 15, 15 kg

3b Hipthrust med strikk 4 x 20



Hvis du vet at du ikke rekker å gjennomføre hele økta du hadde planlagt kan det altså likevel gå, hvis du kjører supersett med alle øvelsene. Her er det verdt å ha i bakhodet at det ikke er så lurt å supersette to veldig tunge øvelser rett etter hverandre, på grunn av at kroppen trenger litt mer restitusjonstid mellom tunge løft. Jeg ville derfor ikke kjørt markløft og knebøy i samme supersett for eksempel. Men dette er en super treningsform som gjør at økta blir mer effektiv, og er virkelig verdt å prøve ut. Jeg fikk til og med et par minutter til overs for å knipse noen bilder av øvelsene, det er ikke verst!

6 kommentarer
    1. Flink du som ikke setter deg på ræva og syter når det begynner å bli tungt! 😀 Det er altfor mange som gjør det.

    2. Fytti grisen, du er sprek! Jeg er nesegrus av beundring over at du fortsatt gønner på med styrketrening selv om du er såpass langt på vei – og med bekkenløsning!! 🙂
      I forrige svangerskap trente jeg til 2 dager før fødselen, dog mest elipse på slutten, med denne gang har jeg i løpet at 18 svangerskapsuker trent 1 – EN- gang…! Jeg skammer meg når jeg ser bloggen din!;-)
      Lykke til med innspurten – veltrente damer får lettere og kortere fødseler, og kommer seg betraktelig fortere til hektene etterpå – no kidding! :-*

    3. Flott tips, og kjempemotiverende å se som du står på 🙂 Selv har jeg hanglet med sykdom siden jul, men tok endelig tak og fikk til 40min på mølla i dag 🙂

    4. Jeg er så imponert! Du er bare helt rå, Nora! Håper jeg klarer å være like sprek og blid som det du er når jeg blir gravid en gang i fremtiden. Pregnancygoals 😀

    5. åååh herlig. Guri sitter her hormonell og med tårer i øynene.
      Jeg har jo IKKE fått med meg at du skal ha baby. Har fulgt deg såå lenge men da jeg ble gravid med andremann for ett år siden datt jeg pinlig hardt av lasset for sunn livsstil 😛 …..
      Men nå tittet jeg inn igjen for litt inspo, da jeg er godt igang på nytt!
      Sååå herlig. Ønsker deg alt godt. Sitter i skrivende stund med en liten pludrene baby på 3 mnd i gymmen sin <3 det er så herlig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg