Cable squats & eggehjerter

Dagens økt er gjennomført, og det på en skikkelig god måte. Har dere ikke prøvd øvelsen cable squats enda vil jeg anbefale dere å teste den ut, den er nemlig helt super for å få god kontakt med rumpa. Den er en veldig fin variasjon til vanlig knebøy, fordi de fleste vil komme lenger bak / lengre ned med denne varianten. Den er også veldig skånsom for ryggen, så for meg passer den veldig godt akkurat nå. Gjerne kjør mellom 10-20 repetisjoner på øvelsen, så vil du virkelig kjenne at det svir i rumpemuskulaturen!

Genser fra Craft /  sko fra Reebok (sponsede lenker)


Jeg kjørte ikke bare cable squats i dag, men også strake markløft, utspark, lårcurls og thrusters. Sistnevnte utførte jeg med en kettlebell på 16 kilo, og det var mer enn tungt nok! Øvelsen starter som en vanlig knebøy med kettlebell mot brystet, og når du går opp stekker du hendene rett opp over hodet som i en skulderpress. Dette er en super øvelse, som trener store deler av kroppen.


På vei hjem fra trening gikk jeg innom butikken for å kjøpe et grovt rundstykke, med to egg og litt grønnsaker til det en god lunsj. Det trenger ikke å være så avansert hele tiden, det enkle er faktisk ofte det beste. Eggene stekte jeg i hjerteformer, det ser så mye finere ut. Og en fin tallerken gjør alltid at det er mer innbydene å spise, supert nå som matlysten min ikke er helt på topp.



Nå er det jobb som venter resten av dagen, ønsker dere alle en flott torsdag ♥

9 kommentarer
    1. Det er så deilig å komme tilbake til treningen, der har du absolutt noe å glede deg til! Du er kjempeflott Nora – stå på 😄😄

    2. Utrolig inspirerende blogg! Du ser helt fantastisk ut, og er en stor inspirasjon for meg på treningsfronten. Håper du har en fortsatt fin dag! 😀
      Klem

    3. Hei, Nora! Så fin du er som gravid 🙂 Lurte på hvordan du får tatt så mye bilder på trening? Bruker du selvutløser, har du med deg en til å ta bilder eller spør du bare folk på treningssenteret om å ta bilder av deg? 🙂

    4. Maren: Takk for det 🙂 jeg trener jo på senteret jeg jobber, så det aller meste av tiden er det noen andre på jobb som kan ta bilder. Ellers trener jeg med venninner som kan ta bilder, og de få gangene jeg er der alene kan jeg bruke selvutløser innimellom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg