Mandag & chiapudding

Ny uke – nye muligheter! Hvis dere ikke har prøvd chiapudding enda anbefales det absolutt. De små chiafrøene er nemlig næringsbomber med høyt innhold av fettsyrer, proteiner, vitaminer og antioksidanter. De smaker nesten ingenting, og kan derfor tilsettes i det meste. Det som er så fint med å bruke frøene i denne typen pudding er at de absorberer opptil tolv ganger sin egen vekt når de bløtlegges. På den måten blir konsistensen tykk og god, akkurat som en pudding skal være. Her er det brukt  3 toppede ss chiafrø, 200 ml kokosmelk, 0,5 dl vann samt litt sukrin og kanel for ekstra smak. Rør godt sammen og sett i kjøleskapet noen timer, gjerne over natta. Topp med ferske bær og nøtter, så har du virkelig et lite luksusmåltid foran deg.


Jeg hadde store planer om å komme meg på trening fra morgenen av, men formen har ikke vært helt på topp så langt denne mandagen. Jeg håper den blir bedre i løpet av dagen, for mandagstrening er jo det beste som finnes! Men enn så ligger jeg på sofaen, og tar gjerne i mot Netflix-tips fra dere. Håper uka deres har startet litt sprekere enn min, med masse sprek og sporty energi ♥

8 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Jeg savner sånn å lese om gravid-oppdateringene dine, har du helt sluttet med dem? Er gravid selv, og syns derfor at det er spennende å lese om hvordan andre har det 🙂
      Netflix-tips: The Carrie Diaries, en skikkelig fjortis serie, men fy søren så flott og du får den happpy-feelingen 😀

    2. Anne-Line: morsomt at du liker de 🙂 har lagt de ut med 7 ukers mellomrom tidligere, må liksom skje litt mellom hver gang synes jeg :p nå er det litt over 5 uker siden sist gang, så da kommer det en om ikke så lenge 🙂

    3. Nå har jeg sett så mange fristende oppskrifter med chiafrø i, at det herved er skrevet ned på handlelista! Oppskriften din ser kjempegod ut, så den skal jeg prøve 🙂
      Kjedelig at formen ikke er på topp idag, håper den bedrer seg snart! Jeg kan anbefale filmene Coyote ugly, The sweetest thing og In her shoes hvis du liker feelgood-drama/komedier. De får meg alltid i godt humør 🙂

    4. Enig med Mina, du bør begynne å se “Jane the virgin” . Det er virkelig en serie å bli hekta på 🙂

    5. Jeg anbefaler «Jane the virgin», «How to get away with murder» «The Blacklist» og «Orphan Black»

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg