Gulrot- og søtpotetsuppe & babyshower


I går skulle jeg og min bedre halvdel spise middag hjemme hos foreldrene mine. Det var det jeg trodde i allefall, men når jeg åpnet døren ble jeg møtt av en hel flokk herlige jenter. De arrangerte tidenes babyshower for meg, og jeg ble så glad! Det var kaker og godis i lange baner, i tillegg til veldig god mat. En av jentene hadde lager gulrot-og søtpotetsuppe, det hadde jeg aldri smakt før. Suppen var helt utrolig god, uten tvil en av de beste suppene jeg har smakt i hele mitt liv. Jeg spurte selvfølgelig om oppskriften, og etter dagens økt lagde jeg suppen med min egen vri som passer perfekt å dele med dere. Det er jo tross alt kjøttfri mandag i dag, og da er denne suppen midt i blinken. Det du trenger er:

400 g gulrot

400 g søtpotet

1 løk

1 kinesisk hvitløk

1/2 rød chili

2 ss olivenolje

3 ss revet fersk ingefær

1 liter grønnsaksbuljong

1 dl kokosmelk

Salt og pepper

Start med å skrelle både gulrot og søtpotet som du skjærer i små biter. Finhakk løk, hvitløk og chili. Varm oljen i en kasserolle og tilsett de hakkende grønnsakene, samt revet ingefær. La det frese i ca. fem minutter før du tilsetter grønnsaksbuljong og kokosmelk. La suppen koke i 15-20 minutter, til alle grønnsakene er helt møre. Deretter bruker du en hurtigmikser eller en stavmikser for å kjøre suppen jevn. Smak til med salt og pepper, gjerne server med fersk koriander på toppen. Jeg brukte også litt ekstra kokosmelk over, samt litt rød pepper. Denne suppen er virkelig verdt å prøve, utrolig god, kremete og spicy.


Jeg fikk så utrolig mye fint i går at jeg ble helt satt ut over hvor snille venninner jeg har. Jeg er så heldig! Selv om alle gavene jeg fikk var fine må jeg bare vise dere bleiekaken jeg fikk, det er den fineste bleiekaken jeg har sett! Laget av bleier, smekker og gulpekluter til den lille. Selv om alt kan brukes kommer jeg ikke til å ta den fra hverandre, den får heller stå til pynt på barnerommet så fin som den er. Finest av alt er selvfølgelig alle jentene, som jeg er så takknemmelig for å ha i livet mitt.

Etter tidens overraskelse av denne gjengen våknet jeg med verdens største smil i dag, denne uken vet jeg kommer til å bli bra ♥

9 kommentarer
    1. Så utrolig hyggelig å bli overrasket med babyshower på den måten! Lykke til med siste del av “rugingen”! 😀
      Tror definitivt det blir suppe her til kvelds! Etter en kald agilitytrening tipper jeg det smaker 😉
      Har smakt en lignende suppe før og den var helt nydelig, så er vel på tide å prøve selv!

    2. Denne suppen så helt fantastisk ut! Hvor mange personer eller porsjoner dekker oppskriften? 🙂

    3. Så koselig, snille venninner du har <3 Den suppa ser nydelig ut! Jeg elsker søtpotet av hele mitt hjerte, så den må jeg bare prøve! 🙂 Takk for at du deler! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg