Morgenstund med havrebrød

God morgen! Havrebrød går det mye av her i huset, det er så lettvint og godt. Jeg har delt oppskriften med dere flere ganger før, men jeg tenkte det passet fint å minne dere på den nå. I januar er jo ekstra mange ute etter sunne og enkle løsninger i hverdagen, og da er virkelig havrebrød midt i blinken. Det blir nesten feil å kalle det for en oppskrift også, det er jo så lett! For brødene inneholder bare 100 g havregryn, 1 dl vann, 1 ss sukrin, 1 ts kanel og 1 ts salt. Bland godt sammen, slik at massen blir relativt fast. Fordel den fire, og form til flate brød på et bakepapirkledd stekebrett. Stek midt i ovnen på 200 grader i 12-15 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Topp med det pålegget du ønsker – disse er gode med både søtt og salt på!



Jeg spiser egentlig ikke frokost, men nå mot slutten av svangerskapet har jeg fått tilbake litt av morgenkvalmen igjen. Ikke på samme måte som sist heldigvis, og denne formen går som regel over en halvtimes tid etter jeg har spist litt. Men det gir meg jo muligheten til å kose meg med ekstra gode frokoster, slik som denne. Ha en nydelig torsdag alle ♥

6 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Ville bare stikke innom å minne deg på at du er ei nydelig jente som sprer mye glede med bloggen din. Ha en fin dag! 🙂

    2. Havrebrød er så godt! Har brukt denne oppskriften siden jeg oppdaget den på bloggen din i fjor – og med diverse pålegg blir jeg aldri lei!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg