Årets første mandag & hverdagslykke

Årets første mandag er her, og det føles faktisk veldig bra! Jeg er jo generelt glad i mandager, men denne mandagen er ekstra spesiell. Jeg kjenner at jeg er utrolig spent på det nye året, og det vet jeg at jeg ikke er alene om. For mange er dette startskuddet på en ny livsstil, og da er det viktig å huske på hverdagslykken. Finn glede i trening hver eneste dag, for det er tross alt hverdagene det er flest av. Jeg er veldig glad i hverdagen min, og denne mandagen er ikke noe unntak. Få ting gjør meg så glad som å komme med ut i marka sammen med min firbeinte bestevenn.

Boblejakke fra 2XU / ullgenser og ullsokker fra Kari Traa / gravidtights fra Boob / sko fra Adidas (sponsede lenker)

Sunn og god mat er også noe som gjør meg glad, og da er speltlompepizza midt i blinken. For selv om pizza på en mandag kanskje ikke høres ut som det sunneste i verden, så gjelder det ikke for denne pizzaen. Her har jeg først smurt speltlompene med tacosaus, før jeg toppet med kalkunskinke, paprika, rødløk og ost på toppen. Sett inn i ovnen på 220 grader i 8-10 minutter, følg med mot slutten slik at lompene ikke blir brent. Å bruke skinke er den aller enkleste løsningen, men karbonadedeig eller kyllingfilet er også kjempegodt om du har tid til å steke. Sunn pizza sier jeg jatakk til hver eneste dag!


Nå venter litt mer jobbing før jeg skal få inn ukens første styrkeøkt. Ha en super mandag alle sammen, nå setter vi standarden!

10 kommentarer
    1. Hvorfor ikke bare spise havregryn med melk om du skla være så jævlig sunn! Du virker besatt av man som du prøver å pverbevise deg som at er sunn, men som egentlig er junk. MAT MAT MAT. Jge liker bloggen din, men altfor mye mat. Du må våkne opp!!! Sunn mat er enkelt. Det er cottage cheese på skive, makrell på skive, melk, havregryn, torsk og ris. Våkn opp!!! Mvh

    2. Bebeto: sunn mat kan være det du skriver – eller det kan være mye annet godt også som er sunt og absolutt ikke juni 🙂 hvis du tror sunn mat kun er ris, torsk og cottage cheese vil jeg anbefale deg å våkne litt opp – for da kan du gå glipp av mye 🙂

    3. Jeg setter pris på all maten du legger ut jeg! Supert for meg som jobber med å bli sunnere, å se at det finnes sunne alternativer 🙂 Her er årets første treningsøkt unnagjort, var den første treningsøkten på flere uker, så det føltes bra. Har ikke hatt gode treningsrutiner på 7 måneder, så jeg må jobbe meg inn igjen nå. Ha en fin kveld!

    4. Okei. vet at du er gravid. kos deg nå og slapp av med god mat. Så kommer du tilbake sterkere etter fødselen.

    5. Og mye kjappere å lage enn vanlig hjemmelaget pizza! Ellers synes jeg at fargene på boblejakka og ullgenseren passer veldig godt til deg!

    6. Hvordan får du pizzaen så crispy? 🙁 elsker speltlumpe og pizza.. Men mine blir alltid så seige.. 🙁
      Og elsker alle oppskriftene du legger ut! Snudde om livsstilen min for 4 måneder siden, og du er en stor inspirasjonskilde! 😀

    7. Tina: Så godt å høre! I forhold til crispy pizza – hva bruker du som saus? 🙂 De gangene jeg har brukt kesam eller pesto under pizzaen blir den ofte seig, men ikke ved bruk av tacosaus eller tomatpure 🙂

    8. wow for en frekk kommentar å komme med. hvis en ikke liker det en ser så klikk deg inn på noe annet. er valgfritt å lese bloggen!
      Jeg er innom å leser hvert innlegg å må si jeg finner så mye glede å inspirasjon her. synes det er så koselig å følge deg gjennom graviditeten.
      Blir fort matlei og da er det kjekt å finne inspirasjon hos deg. Har prøvd ut mange av oppskriftene og de er supre. og så er det digg å kan spise noe som er sunnere med god samvitighet. eks er proteinpizzaen din, sykt god og man holder seg mett lengre enn vanlig pizza. Så junk food smaker bedre når den er gjort sunnere 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg