Sukkerfrie brente mandler

Bittelille julaften, og jeg har fortsatt et hav av ting som skal ordnes før jul. I kveld ble i alle fall de brente mandlene ferdige, det hører virkelig med til julen. Så godt, og ikke minst så enkelt! Dette er jo også en super liten julegaveide, som kan gis til en nøtteglad venn. Kjøp et fint lite glass for å ha de i før du pakker inn, og pynt med en sløyfe. Jeg hadde blitt kjempeglad for en sånn gave! Jeg tror ikke noen kommer til å gi meg akkurat det, og derfor tar jeg saken i egne hender. For å lage sukkerfrie brente mandler trenger du:

500 g mander

3 ss smør

0,25 dl vann

2 dl sukrin gold

1 ts maldonsalt

2 ts kanel

Legg mandlene på et bakepapirkledd stekebrett, og rist de i ovnen i ca. 10 minutter på 200 grader. Bland de andre ingrediensene i en kjele, og la det koke opp. Hell mandlene i blandingen, og la det koke videre under omrøring i ca 5 minutter. Deretter fisker du mandlene opp, og sprer de over stekebrettet. La de avkjøle seg, og knekk opp de som henger sammen. Disse er så gode, litt salte men samtidig søte og med skikkelig smak av jul!


 Nå skal jeg ut for å kjøpe julegave til Guapo, han er veldig enkel å glede! For at så mange som mulig skal glede seg til jul, så vil jeg også oppfordre alle som har mulighet til å sende en sms med ordet glede til 2490. Da gir du 80 kroner til Kirkens Bymisjon, som serverer middager til mennesker i rus- og gatemiljøet for pengene. Sammen kan vi glede mange ♥

2 kommentarer
    1. For en fin, motiverende og inspirerende blogg du har! Jeg vil bare si at du blogger kjempe bra og at det er kjekt å lese bloggen din! Ha en super fin bitte lille julaften og et godt nytt år 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg