Luke nummer fire og julechallenge

I går hadde jeg så mye å gjøre at jeg glemte å poste den siste luken i adventskalenderen min. Jeg starter derfor dagen i dag med å gjøre opp for meg, med den fjerde pakken i år. Her er det kokosmel, mandelmel, Yogi-te, Steviadråper, en miks for sunnere sjokoladekake og fire Questbarer. Vinneren av denne pakker rekker nok ikke å å den før jul, men det er jo supert å starte et nytt år med ingredienser til sunn baking i skapet. Det dere trenger å gjøre for å vinne denne gangen er å fortelle meg deres beste måter å holde dere aktive på i jula. Gleder meg til å lese kommentarene allerede!

For det var nettopp det jeg ville nevne i dag, ettersom jeg skrev om kosthold i julen i går. Hva da med trening i julen? Å være i aktivitet er generelt alltid bra for kroppen, kanskje spesielt i julen som kan være ekstra sittestillende for mange, i tillegg til et høyere matinntak. Derfor vil jeg gi dere en liten challenge i julen, nemlig å være i aktivitet minst 30 minutter hver dag. Det trenger absolutt ikke å være vanskelig, det kan være å gå på ski, jogge en tur, eller ta med familien ut i marka. Det er så lite som skal til, og kroppen har godt av å holdes i gang selv om vi har feire. Du trenger ikke å stå inne på et treningssenter i jula heller, det er jo mange styrkeøvelser man kan gjøre hjemme! I fjor snekret jeg sammen et lite hjemmetreningsprogram, som er like fint å bruke i år også:

15 knebøy

10 bulgarske utfall hver fot (fra benk/sofa/bord)

10 pushups

10 spensthopp

15 situps

15 knebøy

10 utfall til siden hver fot

10 ettbeins jackknife på hver fot

10 tricepsdips (fra benk/sofa/bord)

15 burpees

Ta 1-2 minutters pause etter du har gjennomført alle øvelsene og gjenta det hele 4-5 ganger.





Bildene er også fra i fjor som dere kanskje ser, i den gamle leiligheten min og uten kul på magen! Rart å tenke på at snart er kulen borte igjen, jeg har liksom blitt så vant til den. Nå må jeg komme meg avgårde på jobb, gleder meg til å se hvordan dere har tenkt å holde dere aktive i jula!

96 kommentarer
    1. For meg er den beste måten å ha en klar plan! Hvis jeg bestemmer meg tidlig for at i dag skal jeg gjøre noe aktivt, så gjør jeg som regel det. I jula er det fint å få med familien ut på tur dra å ake med tantebarna, lufte familiehunden.. I tillegg kan man lage et hjemmetreningsprogram som ikke krever noe utstyr, kun kroppsvekt! En halvtimes styrketrening en lat dag i jula gjør godt for kropp og sjel. Da kan man spise den marsipangrisen med ektra god samvittighet også!

    2. Skal prøve å dra på treningssenteret som vanlig, nesten i hvert fall😜 Så blir det jo en del turgåing og lek med gutten min ☺️

    3. Det jeg gjør er å gå turer med den søte hunden min,som elsker turer like mye som meg. Det beste er når det er kalde vintermorgener, å gå I soloppgangen. Det gjør det veldig lett å komme seg ut! Da er det nydelig å gå tur. I tillegg liker jeg å trene på gymmet I jula, for da er det lite folk, og jeg kan fokusere maks og bruke den ekstra jule-energien!Dette er mine beste måter😀 god jul Nora 💪🎅

    4. Ettersom det er dårlig med skiføre, får jeg knyte på meg joggeskoene og løpe og gå turer ☺️ Ha en fin jul 🎄🎄🎄😄

    5. Jeg syntes den beste aktivitetsformen i julen er lange og gode turer!! 🙂 På treningssenteret kan jeg være nårsomhelst ellers, så i juleferien liker jeg å gjøre ting med familien 🙂 verdens fineste familiehud gjør det selvsagt enda hyggeligere 😀
      Klem til deg!! <3

    6. Jeg prøver å gå minst 10 000 skritt om dagen! Har skrittteller på mobilen (iPhone, helse appen), så prøver å komme meg ut å bevege meg hver dag! Ellers trener jeg 3-5 ganger i uka. Spiser så sunt som jeg klarer, men spiser også endel ekstra kos nå i jula

    7. Denne jula har jeg ikke tilgang på treningssenter, da jeg er medlem et annet sted hvor jeg studerer. Jeg løser dette lett med å gå gode morgenturer sammen med min mor, og så gjør jeg øvelser som planken, pullups med stang som henger i dørkarmen og armhevinger. Før gøy slenger jeg inn ulike utfordringer. Sist hadde jeg 100 push-up challenge, klarte å telle feil så jeg gjorde 110, haha! Ikke i et strekk, men i flere sett på kortest tid mulig.
      Tenker å leke mye med min nevø og niese, og gå rundt juletreet med dem og synge mange sanger 🙂
      Du får ha en god jul, og lykke til med resten av graviditeten! Du er virkelig et godt forbilde, det skal du ha

    8. Aktiv i julen?
      Nr 1 lufte de to små firbente (joggetur eller gåtur med hele familien)
      Nr 2 er å dra med seg både mamma og bruttern på juletrening på treningssenteret. Gjøres alltid så hyggelig 🙂

    9. Jeg har snart trent i et år, og det har forbedret livskvaliteten min på alle områder! Jeg har ikke stoppet nå bare fordi det er jul. Jeg liker å gå tur med hunden min, og når jeg først er i gang, går jeg likegodt en del kilometer. Godt for kropp og sinn på oss begge to. siden det er så mye is ute har jeg meldt meg inn på treningsenter, og har trent Cardio med litt styrke 4 ganger i uken, siden i midten av november. Da løper jeg en halvtime på mølla på 10,5-11,5 i en halvtime, eller kjører enkle intervaller. Jeg har også prøvd meg litt på maskiner, men har trent styrke med “hjemmeøvelser” for det meste. Trente ikke styrke før i november (bare kondis), så det er supergøy å se at jeg faktisk kan bygge muskler :p så kort oppsummert holder jeg meg aktiv i jula ved et par timers treningsenter annenhver da ca, og gode lange turer daglig med min verdens fineste hund! Til nyåret vil jeg gjerne jobbe videre med kostholdet for enda tydeligere og raskere fremganger, og selvfølgelig holde meg lite aktiv som jeg har klart dette året. God jul!

    10. Går mange turer med familien og håper det blir snø slik at vi kan gå på ski 🙂
      Ellers tar vi det litt som det kommer, men prøver å gjøre noe aktivt hver dag!

    11. Treningen blir litt som jeg selv har lyst til. Innemellom hjemme med strikker og hoppetau, treningssenter uten faste programmer, men tar det jeg selv har lyst til den dagen, også blir det en del turer ute! Deilig å komme ut også og få frisk luft! 👍🏽 håper jeg vinner, har så mange oppskrifter jeg vil prøve!

    12. Vanligvis har jeg pleid å gå turer med hunden hver dag i marka, men ettersom jeg røk akillesen i høst blir ikke det noe av i år, desverre. Noen små korte turer blir det, også blir det sykling på spinningsykkel hver dag på befaling fra fysioterapaut, så aktivitet blir det jo uansett 🙂 Ellers er jo faktisk shopping en fin form for aktivitet da, å tusle rundt i romjulssalget og lete etter skatter er jo kjempemorsomt 🙂

    13. I julen skal jeg ta det med ro, senke skuldrene og virkelig nyte familietiden. Treningsfokuset blir et litt annet disse dagene, men generell aktivitet som å gå en tur hver dag skal jeg gjøre. Så blir det en bonus dersom jeg får lyst og har tid til en økt på gymmet 😉

    14. Min beste måte å holde meg aktiv på er å holde meg sammen med barna! Da blir det aking, gå turer og se på de julepynta husene, stafett har vi også, og ellers lek og moro både inne og ute! I tillegg blir man jo veldig sosial og har det gøy i tillegg 🙂
      Hadde passet perfekt med denne pakken nå, jeg har akkurat fått treningsprogram og kostholdsplan fra Strongbody, så det hadde vært ålreit å hatt noe sånt å bruke i maten!:)

    15. Jeg holder meg aktiv ved å gå lange turer med hunden og familiemedlemmer. Kjempekoselig og alle blir liksom mer samlet og i bedre humør etter turene. Jeg føler at alle setter pris på det å være aktive og få en liten pause fra sofaen og julefilmer, samt at det er sosialt og man får vært litt sammen.
      Krysser fingrene denne gangen også 🙂
      Julehilsen fra meg
      [email protected]

    16. Den beste måten jeg holder meg aktiv på i julen er å bruke naturen godt! Jeg senker kravene til hva jeg anser som “trening” og er bare glad for all rørelse jeg får lurt inn ute i frisk luft mellom slagene hjemme. Det blir jo mye stillesitting og avslapning i julen som jeg er helt for, men da er for eksempel en god og lang gåtur ekstra godt. I tillegg bruker jeg minibands hjemme som er geniale for å få effektive og overraskende harde treningsøkter midt i stuen! Juleklem!

    17. Det jeg gjør for å holde meg aktiv i julen er at jeg starter dagen med 50 juming jacks+ 15 squats x 4. Det samme gjøre jeg etter noen timer når jeg har tid, helt utover dagen, bare for å få opp pulsen.
      Også tar jeg meg en tur ute,eller en liten styrkeøkt på gymmet. 😀

    18. Gå turer med familien, en liten tur eller to innom treningssenteret, og danse litt fra meg på et utested med gode venninner 🙂

    19. Kjempefin give-away!
      Jeg planlegger å holde meg aktiv med å trene som vanlig (fordi det gir meg glede, ikke fordi jeg MÅ), dessuten planlegger jeg å gå til noen fjelltopper, og også rolige rusleturer med familie/venner 🙂
      Ha en fin og fredelig juleferie fine deg! 🙂

    20. Har ikke noe medlemskap på treningssenter når jeg er hjemme i hjembyen i jula, så da blir det trening med kroppsøvelser på gulvet. Armhevninger, dips, hip thrust med et bein, knebøy, planke osv, alt med kun kroppsvekten 🙂

    21. Min beste måte å holde meg aktiv på i jula er å stå opp i rimelig tid, hoppe i treningstøyet å dra rett ut på en løpetur eller til treningssenteret før jeg i det hele tatt rekker å tenke etter! Haha for da er det unnagjort før hjernen min rekker å finne på unskyldninger! Funker hver gang, å det beste er at jeg er ferdigtrent før frokost!;)
      God Jul!

    22. Jeg skal bygge gym i fjøset på hjemgården, så blir nok noen økter der! I tillegg blir det masse turer med hunden! 🙂

    23. For meg er den beste måten og komme meg opp litt tidlig, starte dagen med en tur i frisk luft eller utnytte treningssenteret som har åpent i julen. Starter jeg dagen med en god økt så får jeg bedre samvittighet til å kose meg med familie, venner, drikke og god mat utover dagen og kvelden! Holder jeg noenlunde på søvn og treningsrutiner gjennom julen, så blir det mye lettere å komme tilbake til normalt etter nyttår 🙂 🙂
      God jul til deg og dine!

    24. Mitt tips er å gå masse! Jeg velger alltid å gå i stedet fir å kjøre/ta buss når det er greie avstander. Et annet tips er å gå turer med nære og kjære, det er så koselig og godt for sjela:)

    25. Jeg har faste tradisjoner som innebærer aktiviteter med venner. Julaften går jeg alltid en laang tur med en venninne midt på dagen, nyttårsaften tar vi termos og frokosten med oss og går tur i skogen. Skøyter 2. dag hvert år. Ellers pleier jeg å stå opp litt før alle andre, ta en liten frisk joggetur og komme inn til julefrokosten, da smaker den dobbelt så godt!

    26. Prøver å holde treningsrutinene som før med unntak av helligdagene! Da er det avtalt ut i marka med venner:)

    27. Årets juleaktivitet blir å gå fra sofan til kjøleskapet og tilbake igjen! Om mildværet holder seg må jeg vel få lurt inn en joggetur eller tre, og om det skulle bli snø i trøndelag “ønskeønske” så får jeg hiv meg på meg ny skiene som ligger under juletreet.. No aktivitet blir garantert, men det viktigste for meg er å ta det med ro, nyte ferien, familien og maten før det blir fullt kjør på januar igjen. God jul, Nora! Kos deg ☺

    28. Starter hver dag med morgentrening, så jeg er ferdig trent før all middagen på ettermiddagen og kvelden 🙂 blir også turer med veninner!

    29. Stresser ikke med trening i jula, men trener når jeg har tid. Om det bare blir 20-30 min er jeg fornøyd, drar på treningssentret hvis jeg har tid, eller bare går en tur ute eller trener styrke inne 🙂

    30. Jeg går til og fra jobb, og prøver dessuten å få til treningsøkter på fridagene og de dagene jeg jobber natt. Det er mye bedre å få til en treningsøkt før all julematen, så har man til og med mer plass!

    31. I julen er det mange familieselskap, der mange barn også kommer. Jeg pleier å være med å leke, og det er utrolig hvor mye energi de barna har. I tillegg går jeg lange turer.

    32. Vi har som tradisjon å ha fotballturnering 1. juledag der vi bor, pluss at familien min ofte drar å spiller fotball i hallen flere kvelder igjennom jula. Derfor er det lett å være aktiv, også går vi såklart turer i den gode temperaturen, selv om vinteren ikke har ankommet enda, det er regn, 9 grader og gresset er grønt!

    33. Istedet for å kjøre til byen for å kjøpe julegaver, ta heller beina fatt med mindre du ikke skal kjøpe flere titalls med gaver (kan bli tungt på veien hjem, men går an å spre det over flere dager) 🙂 Er jo tross alt hyggelig å kjøpe gaver, spesielt sammen med en venn! Gavene kan fungere som vekter på veien hjem hehe 🙂 Jeg går også turer med moren min i skogen som er en fin avkobling fra “julestresset” som til tider kommer 🙂

    34. Med ein eittåring og ein fuglehund i familien er det ikkje så vanskeleg å vere i aktivitet i løpet av dagen 🙂 aketurar, trilleturar, hente juletre, leiking på leikeplassen (sklia med baby eller intervall med hund!), heilt ordinær “herjing” og ei og anna intensiv (heime-)treningsøkt mens baby søv ettermiddagskvil – eller, som i dag, badeland! 😀👏🏼

    35. I og med at jeg jobber som gruppeinstruktør i hverdagen, ser jeg jula som en ypperlig anledning til å få inspirasjon fra andre instruktører! Jeg holder meg derfor aktiv ved å gå på gruppetimer på senteret nærmest meg, pluss at jeg prøver å gå til og fra treningssenteret så ofte jeg kan 🙂 Blir kanskje 3 gruppetimer i uka. Nå er det ikke snø her jeg bor (ennå), men hvis det er snø pleier jeg også å ta et par skiturer eller bare være ute og leke som om man var fire år igjen 😀

    36. Ettersom jeg bor utenbys og ikke får sett alle hjemme så ofte, blir det gjerne mer aktivitet enn ellers i ferien. Det gjelder å få tid til alle, og da er det fint å kunne gjøre noe så enkelt som å bare gå en tur i skogen eller på fjellet.
      Vanligvis trener jeg også på en crossfit-box, så da benytter jeg muligheten når jeg er hjemme til å bli med venner på prøvetimer på deres boxer eller treningssentre. Alltid fint å retunere til hverdagen med litt ekstra inspirasjon 🙂
      Ellers legger jeg alltid en plan for ferien på forhånd, så da er det ingen unnskyldning når jeg først er kommet hjem. Ettersom hjemmetrening er det kjedeligste jeg vet, vil jeg ha det kjapt og effektivt, og kjører da gjerne tabata-økter med enkle øvelser som push-ups, sit-ups, air-squats og hoppetau.

    37. For min del er det enkelt, jeg skal hjem til hunden, og han elsker å være med på joggeturer! Han må ut uansett, så da kan vi like gjerne løpe.

    38. Vi går masse turer med familien, og er mye ute og leker med ungene, er mye god aktivitet i utelek 🙂

    39. Mine beste måter for å holde meg aktiv i jula er fine turer ute 🙂 Selv om jeg digger å være på treningssenteret, synes jeg det nesten er litt “godt” at det er stengt/kortere åpningstider i jula, for da kan man istedet nyte frisk luft og kvalitetstid med venner og familie<3 Ønsker deg og dine en riktig god jul, Nora 🙂

    40. Jeg kommer til å være aktiv i julen ved å gå lange turene med hunden min, jobbe masse i stallen og ri galopp intervaller(supertungt!), stå på langrennsski og snowboard😊

    41. Noe av det beste jeg vet er å gå på ski, og vi skal heldigvis være masse på hytten vår på fjellet denne julen! Ellers blir det jo fort mange hyggelige kvelder med mye god mat i disse juletider, men på våre julebord- og fester er det gjerne også en del dansing, og da benytter jeg mer enn gjerne sjansen til å være litt aktiv. Det blir en del styrketrening på senter eller stuegulvet også, tenker jeg nok, men jeg syns ofte det er gøy å variere treningen litt ekstra når det er ferie 🙂

    42. Hei.:) jeg synes det er lettest å få trent I julen om jeg skriver øktene inn I filofaksen. Da blir de på en måte en avtale (med meg selv) som jeg må holde 😜 god jul til deg . Og krysser fingrene for lykken med konkurransen.
      Ta en titt innpå blogger min også,og følg meg gjerne tilbake.
      Konkurranse med mye fint I premie på blogger min nå . Du har fram til 24 desember kl 18 å delta!

    43. Så mye godt man kunne vinne:-) Mine beste tips er helt å ta beina fatt og gå til feks butikken eller bare en tur i nærområde med familien, gå trapper i stedet for heis og gjøre knebøy, armhevinger eller andre egenvektøvelser når man har et ledig øyeblik:-)

    44. Hei 🙂
      Jeg har heldigvis en jakt labrador som “tvinger” meg ut daglig. Så jeg og samboeren min går flere turer sammen. Dette setter jeg veldig pris, for vi får ikke så god tid til å gå sammen på tur i en ellers hektisk hverdag.
      Prøver også å smelle inn en liten økt på treningssenteret hvis det frister og hvis det ikke går på bekostning av noe annet hyggelig:-)

    45. Elsker styrketrening! Blir nok ikke gjort mye mer enn det i jula, men gleder med til hver økt selv om det er himla tungt.
      Elsker bloggen!❤

    46. Det jeg vet med meg selv er at jeg får det så mye bedre etter jeg har trent. Derfor vet jeg at hvis jeg får unna den treningsøkten så får jeg til å slappe mer av etterpå:)
      Det er motivasjonen min. Jeg tenker på den herlige følelsen etter økten! Også prøver jeg å tenke at en halvtime eller time er så lite gjennom en hel dag og den kan jeg klare å dytte inn 🙂
      Håper du får en super jul Nora! Du er så inspirerende!
      Hadde vært kjempe kjekt å vinne dette her! :))

    47. For å holde meg aktiv i jula, liker jeg å gå turer med familien 🙂 det er sosialt, og man får god trim! liker også styrketrening veldig godt, og prøver å få til en økt hver dag 🙂
      God Jul Nora!

    48. Jeg er student i Trondheim og synes det desidert beste med å komme hjem til jul er å komme til hunden min Sala som alltid kommer springende og ønsker meg velkommen. Jeg holder meg aktiv i jula sammen med henne på løpeturer i skogen. I tillegg rir jeg mye, og Sala får selvfølgelig være med å løpe ved siden av 🙂 Lykke!

    49. Jeg jobber mye i jula, og da blir det konstant gåing og ståing i 8 timer, så vil si det alene gjør at jeg er i mye aktivitet i løpet av en dag nå i jula, haha 🙂 Men jeg syntes det er kjempedeilig å ta en spontan løpetur der jeg ikke måler tid og distanse for en gang skyld – bare koser meg ute i deilig, frisk luft! Holder også styrken vedlike ved å trene på treningssenteret, der jeg gjør øvelser jeg ikke pleier. Slik blir øktene litt utenom det vanlige, og jeg får økt motivasjon til å begynne på’n igjen på nyåret 🙂

    50. Blir nok noen turer, jogging og styrkeøvelser hjemme i stua 🙂 Får ikke dårlig samvittighet av å spise mye god mat og julekaker i jula, men det smaker jo ekstra godt hvis man har lea seg litt og 😉

    51. Jeg går tur hver dag og jobber 4-5 dager uken (er selger på Elkjøp, så det er mye aktivitet i seg selv) Ikke så veldig mye kreativt sånn egentlig, men det skyldes at jeg ikke får drive trening med tanke på anoreksien….

    52. Går lange turer med hunden hver dag. Men jeg foretrekker alikavel å få inn daglige styrkeøkter fra og med 2 juledag, da senteret endelig åpner etter to julestengte dager 😊

    53. Er dessverre regn og 8 grader her, så blir ikke no ski med det første 🙁
      Jeg tenkte å ta med hunden på luftetur hver dag, og ellers kanskje noen styrkeøkter og litt jogging! 🙂 Vi får sjåå, er jo jul kun én gang i året, og vil jo tilbringe mest mulig tid sammen med familien, så kanskje jeg får dratt med meg onkler og tanter i samme slengen! 🙂

    54. Aller helst skulle jeg tatt meg mange skiturer i skogen i jula, men siden snøen ikke vil melde sin ankomst tyr jeg til andre metoder for å holde meg aktiv. Da jeg har en energisk hund må jeg uansett gå på tur flere ganger om dagen, men det er bare koselig! Ekstra koselig er det når familie og venner er hjemme til jul så jeg kan dra med de ut på tur også! 🙂 ellers syntes jeg det er veldig gøy å sette sammen øvelser og lage hjemmetreningsøkter, som du viser her. Supert med inspirasjon! Utrolig hvor effektive disse egenvektsøvelsene kan være om man bare gir alt når man først er i gang. Burpees er en hat/elsk øvelse som går igjen. Hater den når jeg står på, elsker den når jeg er ferdig! 🙂

    55. Hei:) jeg skal prøve æ kjøre mine faste styrkeøkter på sentret:) bor bare 5 min med gange derfra. Det er jo så godt æ kjenne på det ekstra overskuddet all den gode mate gir. Holder man seg i aktivitet så slipper man å bli så slapp og trøtt:) Men det er viktig å tenke på at jula handler om å kose seg og senke skuldrene, så gidder man ikke å trene, og det blir litt mye julegodt så har det kanskje ikke så mye å si:)? Håper du får ei fin jul nora:)

    56. I jula holder vi aktivitetsnivået oppe med baking, skiturer og gåturer! I tillegg jobber jeg flere av dagene i hjemmehjelpen, og får derfor god mosjon samtidig som jeg kan glede de som trenger litt ekstra hjelp med husvask, handling, julepynt og slå av en prat! Jeg er også glad i å sette av litt tid til yoga og styrkeøvelser innimellom alt annet. Det gjør godt for både kropp og sjel.
      Jeg kjenner på det at kostholdet og treningen ikke har vært på sitt beste denne måneden, men med mottoet “Det er ikke hva du gjør mellom jul og nyttår, men mellom nyttår og jul som teller” skal det nok ikke sette en demper på julekosen! Jeg tar det som en skikkelig energibonus på nyåret, med plenty motivasjon til å komme meg tilbake dit jeg var før desember!

    57. For meg er jula en tid hvor man skal slappe godt av. For at jeg skal slappe av må jeg få beveget kroppen min først så i jula blir det en masse jogging med styrkeøvelser innimellom. Litt yoga hjemme i stua slår heller aldri feil. Men den enkleste måten å få beveget seg i jula er å ta med seg kameraet i marka da kan jeg traske rundt i myr og fjellterreng i flere timer uten og merke at tida går! JA til en aktiv juleferie med masse avslapping og kos i tilegg!

    58. De siste dagene nå før jul blir det ingen trening på meg men etter julaften, i romjula, ser jeg frem til å trene på treningsstudio igjen 🙂 Jeg likte ideen din om 30 min aktiviter hver dag – litt aktivitet er så mye bedre enn ingen aktivitet.

    59. Skulle ønske jeg kunne skrive ski, men her i trønderlag
      ser det ikke ut som snøen kommer med det første:(
      Så min måte å holde meg aktivtpå i jula blir som ellers,
      å dra på treningssenteret. Kjører en god miks av styrke og
      kondisjon, men ser for meg at styrkeøktene blir litt lettere
      nå i jula 🙂

    60. Den beste måten er å ta med familien ut på tur i skogen i julen! Gå til et trivelig sted, for oss en gapahuk i et stykke unna, og så grille en fortjent pølse.
      Ønsker deg en riktig god jul!

    61. * Gå turer eller jogge ute. Frisk luft er deilig 🙂
      * hjemmetrening med kroppsvekt, strikk og hoppetau 🙂
      * styrketrening og intervaller på senteret 🙂
      God jul 😃 🙂

    62. Jeg reiser til Thailand på julaften 🙂 Så jeg tenker å ta løpeturer langs stranden og kjøre enkle styrkeøvelser 🙂 Jeg gleder meg masse, det beste er å løpe på nye steder, tar sightseeing og trening i ett 😀
      God jul 🙂
      [email protected]

    63. Jeg er tidenes vanemenneske, så jeg holder på vanene selv i jula og trener på treningssenteret eller løper ute. Dessuten trenger hundene mine et par timers tur hver dag de også, så det blir nok null problem med en aktiv jul 🙂
      [email protected]

    64. Jeg går på en idrettsfolkehøyskole og kjenner virkelig forskjellen på min aktive hverdag der, kontra den stille her hjemme. Jeg merker det veldig godt på kropp og sjel at jeg trives mye bedre med mye aktivitet. Jeg jobber lange dager fra 06.00 til 14.00 i posten nå for å tjene inn penger. Min måte å få få inn litt aktiviteter på er å ta sykkelen til min snille mor med superdekk som holder i alt vinterføre til jobben. Ha kvalitetstid med min mor med noen skiturer og i klatreveggen. Ta beina fatt og gå på julebesøk istedet for å kjøre. Skulle mer enn gjerne tatt meg noen gode styrkeøkt på mitt lokale studio, men det strekker ikke tiden til, så jeg må bare bruke det jeg har nært og lett tilgjengelig. Måke ute er også veldig deilig aktivitet, samtidig som jeg føler jeg gjør en god gjerning for familien og leieboerne vi har 🙂 en hund å leke med hjelper også både på humør og aktivitet!

    65. Jeg trener flere ganger i uken hele året, så for meg er det naturlig å også trene litt i julen. Da er hele familien samlet (vi er fire søsken) og det er ekstra koselig å kunne ta en joggetur med søster eller brødre. Gjerne på morgenen, så har vi hele dagen til kakebaking, kakespising og familiekos etterpå.
      Kjæresten min går i tillegg aktivt langrenn, så i romjulen blir det ofte langrennsturer på Sjusjøen med han. Har får jeg sneket inn både arm- og kjernemuskulaturstyrketrening.
      Ellers er noe av det beste jeg vet å juleshoppe – og det må vel nesten regnes som trening? Jeg mener iallefall det. Julen skal være kos og samvær, men man kan jo også kose seg sammen med trening, gåturer og handling 🙂

    66. Når jeg er hjemme på juleferie har jeg ikke tilgang på treningssenter. Men jeg går tur, og prøver å finne på morsomme aktiviteter med lillebroren min på ti, som gjerne resulterer i mye aktivitet og svette 🙂 gøy! Ha en fin jul, Nora! ❤️

    67. Jeg synes ikke det er så vanskelig å holde seg i aktivitet i jula, for da har jeg fri og god tid til å gjøre det jeg vil. Bare å gå noen timer for å handle julegaver er jo en fin aktivitet. Ellers går jeg gjerne turer men hunden eller familien, men det blir nok ikke så mye hardtrening ettersom jeg vil bruke denne magiske tiden på å kose meg og slappe helt av med familie og venner. Styrketreningen kan jeg ta opp etter nyttår:)

    68. Jeg gjør det ganske enkelt: en tur med hunden hver dag, og så har jeg planer om å gjennomføre et par runder med trening hjemme. Takk for god treningsinspirasjon! Programmet du la ut over ser perfekt ut til julen. Vært på trening nå, og så tenker jeg jeg klarer å få inn en økt i morgen. Vips, så er ikke treningsuken så gal.

    69. Planen min var å trene hver dag i jula. Tidligere var jeg innaktiv, men det siste 1 1/2 året har jeg gått fra å hate trening til at det har blitt en naturlig del av hverdagen min 🙂 “En dag uten trening, er som en dag uten mening!” (Også gått ned 25 kilo fra startvekta..)
      Jeg trener på Fresh Fitness i Trondheim. De er stengt julaften og første juledag. Disse dagene blir det tur i estenstadmarka og eventuelt noen styrkeøvelser i stua. Andre juledag skal jeg kose meg på treningsstudioet igjen, gleder meg allerede :-)))
      Ønsker deg og dine en nydelig jul 🙂

    70. Min plan er å dra på treningssenteret når det er åpent, ellers så blir det nok noen joggeturer ute, og gåturer med familien i mellom alle spise-slagene. Og 4. juledag er det julecup (fotball), så litt aktivitet blir det, selv om det er jul 😀

    71. Jeg skal hjem og besøke masse nevøer og nieser så jeg kommer til å få masse frisk luft ved å være med dem ute hele julen! I tillegg kommer jeg til å kjøre den økta i innlegget her om morgenen (satser på å klare det annenhver dag minst), for den helt super 😀

    72. Er endelig kommet hjem til jul og til favorittreningssenteret mitt! Her kommer jeg til å ta en del økter, og kombinere det med løpeturer ute når det ikke er så kaldt! 🙂

    73. Her i nord-Norge har det snødd såpass mye at det har blitt en liten time tung snømåkking nesten hver dag. I tillegg har jeg forsøkt med på en fjelltur til fots som endte i kryping og klatring opp fjellet 🙂

    74. Trener tung styrke hver dag som ellers i året 💪 ellers prøver jeg å gå frem og tilbake til treningssenteret, og gå hyggelige turer med venner densom været tillater det 😊

    75. Den beste måten for meg å holde meg i aktivitet på er faktisk å hjelpe til når jeg er hjemme hos mor og far på julaften og i romjulen. Mamma sitter aldri stille når huset er fult, hehe:) så hjelpe til må jeg fortsette med!
      Videre er å leke med tantebarna mine, for de er nemlig høyt og lavt hele tiden .får brent av litt kalorier med de:)

    76. hei! Jeg er fotballspiller, og i julen har vi fri fra fotballen! Da synes jeg det er deilig å trene alternativt, når dagene vanligvis går til fotball. Derfor blir det mye lek med ball, styrketrening, sirkeltrening, joggeturer, gå-turer, spinning, intervaller og motbakkeløp ute! Prøver å variere veldig mye og nyte gleden treningen gir! Forbinder julen med allsidig og variert trening ettersom det alltid er fri fra fotballen da 🙂 Da får jeg virkelig en god følelse, for da innser jeg alltid at ordet ¨trening¨ inneholder så enormt mye! Så bruk julen til å prøve ut nye ting, kos deg og samtidig tren hardt men variert er mine tips til hver enkelt 😉 God jul!

    77. Den beste måten å holde seg i jula er for meg å dra ut i skogen, gå turer, og om været er elendig, så blir det “kosetrening” der jeg gjør det jeg liker best:D god jul!

    78. Julen for meg skal i utgangspunktet være en tid for avkobling og kos da jeg er hjemme på ferie hos familien, men samtidig tenker jeg det er viktig at kroppen får rørt seg noe. Det blir en daglig tur med hunden (helst i skog og mark sammen med familien), men også noen økter på treningssenteret sammen med mine søsken eller med venner. Det lokale idrettslaget arrangerer også juleturneringer i både håndball og fotball som jeg skal delta på.

    79. Bruker å starte dagen med en joggetur, deretter en gåtur med familie/venner og en styrkeøkt på kvelden om jeg har tid!💪😉

    80. Denne jula blir litt anderledes enn jeg bruker/planla da jeg har fått bekkenløsning, når det kommer til trening. Men jeg prøver så godt jeg kan med å holde meg aktiv noen dager likevel. Det jeg da gjør/får til er å svømme litt, gå korte turer evt flere turer ila dagen, samt at jeg trener litt overkropp med strikk 🙂
      Ønsker deg og dine en riktig god jul:)

    81. Jeg er endelig kommet hjem til Sunnmøre og fjellene, så det blir iallefall et par små toppturer iløpet av ferien. Ellers skal beina brukes flittig til alle julens ærender 🙂 Det er så digg med frisk luft! Og da er det ekstra deilig å slappe av med venner og familie etterpå!
      GOD JUL 🙂

    82. Jeg bor normalt sett ikke i Trondheim, da jeg studerer i København, men når jeg er hjemme er det ingenting som er bedre enn å tusle utenfor med voffsen som jeg ser altfor sjeldent! Han hjelper virkelig på å holde aktiviteten oppe, med både 1 og 2 turer sammen om dagen. Hvis føre tillater det, tar vi litt intervalltrening når vi er ute på langtur 🙂 Ellers er det fort gjort å gjennomføre en liten økt på stua med knebøy, lunges, armhevinger, russian twist og planken!

    83. Prøver å komme meg ut på tur, ellers driver vi å pusser opp så det blir litt “gratistrim” du er en flott inspirasjon som fremmer en sunn og aktiv livsstil. Riktig god jul, Nora:)

    84. Det blir nesten det samme som ellers i året, en god miks løping og styrke. Prøver også å få med pappa på far og datter trening. Fast tradisjon lille juleaften og juleaften at vi tar en økt før alt starter! 🙂

    85. Jeg elsker å trene uansett hvilken tid på året det er, men jeg må innrømme at i jula så trener jeg ikke særlig mye ute. Da drar jeg heller til treningssenteret. Hvis det blir for hektisk til en tur til treningssenteret, så liker jeg å bruke rockering mens jeg ser på tv. Eller så tar jeg bulgarske utfall for å strekke litt på lårene samtidig som jeg får litt varme i kroppen. Jeg liker også å trene tricepsen ved å løfte dem opp og ned bak hodet! Ellers liker jeg også å gå på langrennsski. Det er alltid deilig å komme seg ut i det friske og kjølige været. I tillegg er det godt å røre på seg når man er konstant stappmett av all julematen!
      [email protected]

    86. I familien har vi tradisjon å samles 1. juledag og spise god mat, og så gå en tur sammen! Det er både koselig at alle går sammen og man får rørt på seg. Ellers er det koselig å dra sammen flere på treningssenteret i jula, og komme hjem å vite at man har trent og kan kose seg ekstra mye! Ellers blir det turer med hunden, og trening i stua med egen kroppsvekt! God jul <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg