Grove favoritter til julefrokosten

Det finnes ikke noe bedre følelse enn å stå opp på julaften. Huset er pyntet, og mamma har alltid gjort klar tidenes frokost. Den slår hvilken som helst hotellfrokost, og vi har all verdens tid til å nyte den. Julefrokost blir ikke det samme uten hjemmebakst, og jeg pleier alltid å hjelpe til med å bake. Både jeg og resten av familien liker grov bakst best, og det tror jeg mange av dere lesere er enige i også. Derfor tenkte jeg å dele noen favoritter med dere i dag, som forhåpentligvis kan være til inspirasjon for julefrokosten hjemme hos dere også.

Lavkarbo proteinbrød – et utrolig godt, saftig og ikke minst mettede brød. Fantastisk godt og dette må være min beste brødoppskrift noensinne.

Saftige rundstykker med sesammel finner dere oppskriften på her, gode med både søtt og salt på.


Har du ikke eller liker du ikke sesammel kan du lage grove rundstykker med ingredienser du finner på dagligvarebutikken. Enkle og mettende – oppskriften finner dere her.

Det samme gjelder disse rundstykkene, med havregryn og sesamfrø. Denne varianten har blitt laget utallige ganger her i huset dette året, og dere har helt sikkert sett de på bloggen en god del ganger. Har dere ikke prøvd de enda er dette et supert tidspunkt å prøve på, jeg garanterer at de smaker godt med alle typer pålegg på.


Hjemmelagde knekkebrød er også en sikker vinner, og oppskrift finner dere her.

Nå er det jo ikke mange dagene igjen heller, så det er bare å sette i gang med bakingen. Ha en herlig fredag, og riktig god helg alle sammen!

 

3 kommentarer
    1. Så masse digg! Jeg er helt enig, grove brød er best når man først skal spise brød. Tror jeg skal prøve meg på de der rundstykkene med havregryn, og de med sesammel, har en hel pakke i skapet. Rundstykker av egg, cottage cheese og bakepulver har lenge vært en favoritt hos meg, men begynner å bli litt lei, så er på tide å variere litt. Takk for at du deler, du er fantastisk flink! :-)Håper du får en fin helg fineste Nora 🙂

    2. Nam! Det så godt ut! Jeg har sluttet å spise frokost fordi jeg er så lei av brød. Men dette skal jeg prøve ut en dag jeg får tid 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg