Mandagsøkta & supersmoothie

Den siste dagen i november er snart over, og jeg er kjempefornøyd med at 12/30 treninger før julaften er i boks! Det er mandag i dag, og det er ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i mandager. Hver mandag prøver jeg å sette standarden for hele den nye uka, og da passer jo ingenting bedre enn en god treningsøkt. Det merkes at magen blir større og større, og jeg må si jeg er spent på hvor stor den kommer til å være på slutten! Det er jo noen uker igjen enda, og de skal jeg bruke på å gjøre mitt beste på treningsfronten. Økta mi i dag så slik ut:

Knebøy 3 x 10

Gående utfall 4 x 12 skritt

Utspark 4 x 8

Glutebridge med strikk 3 x 15

Sidehev i kabel 3 x 10

Upright rows 3 x 12

Pushups 3 x 10

Jeg hadde virkelig aldri trodd at pushups kunne være så tungt som det er nå, men det er virkelig en krevende øvelse om dagen! Vil dere prøve å gjøre pushups kan dere gjerne prøve å gjøre øvelsen med en vektskive på ryggen, eller med strikk for å øke motstanden.

Genser fra Better Bodies / tights fra Craft / sko fra Reebok (sponsede lenker)


Jeg bruker ikke vektstang når jeg kjører glutebridge lenger, men gjør øvelsen tung ved å ha en stram strikk rundt knærne samtidig som jeg plasserer beina på en step. Da blir det fort tungt, i alle fall hvis en kjører mange repetisjoner. Så har jeg lagt min elsk på de nye skoene mine, det er det andre paret mitt med Zpump fra Reebok, så fornøyd med den modellen! En annen ting jeg setter veldig stor pris på nå er enkle løsninger, vi har nemlig hatt vannlekkasje i leiligheten og står uten kjøkken. Men blenderen fungerer jo i stua også den, og derfor ble det smoothie etter trening i dag. Denne smoothien er utrolig god, og passer perfekt som kveldskos eller etter trening. Det du trenger er 400 g frosne jordbær, 1 mango, 2 bananer, 2 ss peanøttsmør og ca. 200 g cottage cheese. Her har du proteiner, karbohydrater og litt sunt fett i ett og samme måltid. Smoothie hører virkelig ikke bare sommeren til, men er godt hele året!


Håper alle dere har hatt en sporty start på uka også!

6 kommentarer
    1. SuperNora! 🙂 Jeg er helt imponert over hvor flink du er! Skulle ønske jeg leste bloggen din de to gangene jeg var gravid, for fire og åtte år siden! Da var det nemlig null trening og masse godsaker på meg. :-/ Satt sine spor, men takket være det begynte jeg å trene etter minstemann ble født, og DA fant jeg bloggen din! 🙂 Har hentet masse inspirasjon og oppskrifter fra deg oppigjennom årene! Du er skikkelig flott 🙂

    2. Superflott inspirasjon for gravide! Og ellers 🙂 🙂 Jeg har fulgt din blogg lenge 🙂 Jeg har nettopp opprettet min egen blogg, og håper kanskje jeg kan inspirere deg også? 🙂 Sprek klem

    3. Fantastisk hvordan du står på! blir veldig inspirert av å lese bloggen din 🙂 Har du tips til styrketrening og vond brystrygg? Vel vel uansett, jeg synes du gjør en strålende jobb med å motivere andre. Og oppskriftene dine er de beste, helt sant 🙂

    4. Kristin Antiveros: Åh, denne kommentaren ble jeg virkelig skikkelig glad for å lese 🙂 Tusen takk for fine ord, så godt å høre at bloggen blir satt pris på 🙂

    5. Heisann! jeg er også gravid, ganske tidlig enda da.
      HVorfor slutter du å ta hip thrust/glute bridge med stang?
      Jeg har den på programmet mitt, men når bør jeg slutte å bruke stang og vekteR?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg