Tyvstart på julebaksten

God morgen! Nå er vi i Krakow, men det hindrer meg ikke i å dele disse godsakene med dere. Dette er en av mine favorittoppskrifter på sunne julebakst, og jeg har valgt å kalle de pepperkake cookies. De er veldig enkle å lage, og det du trenger er følgende ingredienser:

5 toppede ss havremel

2 toppede ss mandelmel

2 egg

1 dl vann

2 ss yaconsirup 

3 ss sukrin gold

1/2 ts hver av malt nellik, kanel og  malt ingefær

1 ts bakepulver

En klype salt

Pisk først sammen egg og sukrin gold, før du tilsetter resten av ingrediensene. Rør godt sammen, bruk to spiseskjeer for å forme kjeks på bakepapir. Stekes midt i ovnen på 175 grader i 15-20 minutter. Av denne oppskriften blir det 12  kjeks, men en porsjon pleier aldri å vare spesielt lenge. Med en nydelig smak som virkelig minner om pepperkaker får du cookies som er sprø utenpå og mye inni. Tidligere har jeg vært nøye med å ikke spise julebakst før 1 desember, men i år har jeg helt ærlig ikke klart å holde meg. Det er jo så godt, og ikke minst er det så koselig å bake til jul. Disse må bakes flere ganger før julaften, uten tvil!

Lenkene i innlegget er sponset



Håper dere har en herlig lørdag og en fantastisk god helg!

11 kommentarer
    1. Vi har julebord på jobben neste helg. Hadde tenkt å lage daddelkjeksene dine og ha med, men må kanskje lage disse i stedet.

    2. Jeg pleier også å ha en regel på å ikke bake og spise juleting før 15. november, men i år røk jeg på en smell og begynte allerede i midten av oktober. Det er jo så godt med julekaker/kjeks!!
      Kos der i Krakow, det er en flott by! 🙂

    3. Kunne du skrevet et innlegg om favorittfruktene dine? Helst andre enn standarfruktene som epler, pærer og appelsiner. Kjøpte meg persimon i går, og jeg ELSKER det! Får ikke i meg så mye annet enn frukt på grunn av dårlig matlyst, men er lei av epler og pærer og denslags.

    4. Hei☺️ Jeg har prøvd oppskrifta, men får det ikke til😩 Røra blir bare ei suppe! Hva gjør jeg galt?🎄

    5. Fikk det heller ikke til:( Ble bare suppe hos meg også.. og det er før tilsatt vann. Hadde ikke havremel,men putta havregryn i kjøkkenmaskinen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg