Kylling- & fetasalat

Salat kan kanskje høres ut som en kjedelig middag, men som med alt annet står det ikke på noe annet enn kreativitet. Man kan jo putte nesten alt som er godt i en salat, og gjøre den så spennende en bare vil! Her har jeg stekt kyllingfilet sammen med presset hvitløk og fersk sopp i panna. Samtidig har jeg kokt egg, og kuttet opp grønnsaker jeg liker. Ruccola, purreløk, cherrytomater, agurk og paprika ble valgt denne gangen. Med alt blandet godt sammen og toppet med en hel masse fetaost blir det nesten ikke bedre! Jeg har blitt så glad i fetaost den siste tiden, det smaker jo godt til alt. 



Akkurat nå ligger jeg på sofaen og venter på at middagen skal synke litt ned, før jeg skal ta med Guapo på en langtur etterpå. Jeg leser reiseguider om Krakow, dit skal jeg nemlig i helgen! Hvis dere har noen gode tips til ting vi bør gjøre mens vi er der, eller gode resturanter så setter jeg veldig stor pris på om dere orker å legge igjen en kommentar. Ønsker dere alle en super onsdagskveld!

11 kommentarer
    1. Hei! Jeg har vært en del i Krakow, min soleklare favorittrestaurant er Nova restobar. http://www.novarestobar.pl
      Der har de alt mulig, usunt og sunt. Egen fitness meny og supergode drinker, både med og uten allohol. Mye gode juicer. Og dessertene er helt over the top. Billig er det også. Anbefaler en tur dit! God tur!

    2. Restauranter:
      Manzana – Billig og kjempe god meksikansk mat
      Charlotte – Fransk café som serverer frokost hele døgnet
      Bottiglieria 1881 – For kjempe god tapas og a la carte
      Pimiento – For perfekt biff
      Szara – kjempe god mat

    3. Krakow er en nydelig by! Kanskje ikke det aller beste tipset nå siden du er gravid og kanskje ikke er gira på å gå i mange timer, men Free Walking Tours er frivillige som guider deg rundt i byen (helt gratis) og du kan hoppe på og av hvor enn du vil i løpet av ruten:-) De går rundt med skilter så de er lett synlige og starter fra gamlebyen ved kirken (om jeg husker riktig) og går ofte! Ellers må jeg bare anbefale Cinnabon i Rynek Glowny, for noen boller! God tur:-)

    4. Signerer pimiento og zsara !!
      Anbefalar absolutt (om du ikkje har gjort det før) å være med på guida tur til Austwitch. Det tek en heil dag, men er verkeleg verdt å få med seg. Vi tok saltgruvene same dag, men d blir litt mykje inntrykk på ein dag.
      Der er også eit litt kult museum under rwynek, med arkeologiske funn (kulare enn det Høyres ut).
      Og så må du gå inn i noken kirker! Dei er nydelige

    5. Man skal være veldig forsiktig med å spise fetaost når man er gravid, pga listeria – men det visste du kanskje..? 😉
      Ser godt ut da! 😀

    6. Ser helt nydelig ut, jeg elsker også fetaost! <3 Har kjempelyst å reise til Krakow! Dit må jeg snart! 🙂 Kos deg masse med planleggingen, så lurt å bruke tid på det hjemme, enn å være der og ikke ane hva man skal gjøre, eller hvor man skal spise. 🙂

    7. Jeg var i Krakow i fjor høst og det var topp! En restaurant jeg kan anbefale heteler et eller annet med Cyrano. Den ligger ikke langt fra torvet, og maten var HIMMELSK! Anbefaler å bestille bord, da den er veldig populær. Ellers dro vi en tur til en saltmine utenfor Krakow hvor man får en guidet tur laaangt under bakken, der man kan se mer på hvordan minearbeiderne jobbet, og det finnes bla et kapell langt der nede som er intet mindre enn fantastisk! Vi bestilte kjøring av en super taximann som kjørte oss dit, fikset billetter og engelsk guide på lydbånd og henting 🙂 God tur!

    8. Det er så inspirerende å lese bloggen din! Du ser forresten utrolig flott ut også:) Ha en fin dag videre!

    9. Hei! Jeg studerer i Krakow! Synes du burde besøke restauranter litt utenfor de klassiske “turistfellene”
      Taco Mexicana
      Kogel i mogel
      Pod norenami (vegansk- Meatless monday?)
      Pod Wawelem
      Verdt ett besøk:
      Slottsgården
      Wisla
      Kazimierz (Jødedistriktet)
      Cupcake corner
      Planty (Parken som strekker seg rundt bykjernen)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg